29.10.2025 13:20

EA FC 26 na Poznań Game Arena. Finał mistrzostw z udziałem Ekstraklasy

W niedzielę, 26 października, podczas Poznań Game Arena 2025 rozegrano finał pierwszych Mistrzostw Polski w EA SPORTS FC 26. Wydarzenie przyciągnęło dużą publiczność i było jednym z głównych punktów esportowej części targów. Partnerem turnieju została Ekstraklasa S.A., która w ten sposób wsparła rozwój cyfrowych form rywalizacji związanych z piłką nożną.

Udostępnij
EA FC 26 na Poznań Game Arena. Finał mistrzostw z udziałem Ekstraklasy
Autor zdjęcia: Ekstraklasa Games

Turniej rozpoczął się od otwartych kwalifikacji online, które odbyły się 11 i 15 października. Uczestnicy rywalizowali w grze EA SPORTS FC 26 na konsolach PlayStation 5, w trybie Ultimate Team.

Do finału zakwalifikowało się ośmiu najlepszych graczy, którzy spotkali się w niedzielę na głównej scenie PGA. W puli nagród znalazło się 5 tysięcy złotych, z czego zwycięzca otrzymał 2,5 tysiąca.

Rozgrywki w EA SPORTS FC 26 były częścią nowego projektu PGA Mistrzostwa Polski, w ramach którego odbyły się także zawody w grze Brawl Stars. Organizatorzy zapowiedzieli, że wydarzenie ma mieć charakter cykliczny i ma na celu wyłonienie najlepszych graczy w popularnych tytułach sportowych i mobilnych.

Premierowa edycja PGA Mistrzostw Polski otworzyła nowy rozdział w historii krajowego esportu. Reakcja publiczności zgromadzonej przed główną sceną PGA – nie tylko w wielkim finale turnieju FC 26, ale również w trzech innych tytułach – pokazuje, że jest zapotrzebowanie na polskie rozgrywki na najwyższym poziomie – mówi Łukasz Trybuś, prezes PEGA (Polish Esports & Gaming Agency).

Finał FC 26 transmitowano na żywo na platformie Twitch (kanał LiskaHD), a mecze komentowali doświadczeni casterzy esportowi. Uczestnicy walczyli nie tylko o nagrody, ale też o prestiż pierwszego oficjalnego tytułu mistrza Polski w nowej odsłonie gry EA SPORTS.

Partnerstwo Ekstraklasy przy turnieju FC 26 było kolejnym przykładem współpracy środowiska piłkarskiego z branżą gier. Liga od kilku lat angażuje się w inicjatywy esportowe i gamingowe, widząc w nich sposób na dotarcie do młodszych odbiorców i rozwijanie wizerunku futbolu w nowoczesnej formie.

– Zależało nam, aby poprzez to wydarzenie dotrzeć do młodszych odbiorców, promować rozgrywki PKO BP Ekstraklasy i pokazać, że jesteśmy obecni również w przestrzeni cyfrowej. Wspólnie z marką DrWitt uznaliśmy, że właśnie z tego powodu warto tu być – mówił w rozmowie dla SportMarketing.pl Marek Kubisiak, Sponsorship Manager w Ekstraklasa S.A.

– Przyszły rok to jeszcze zbyt odległa perspektywa, by potwierdzić nasz ponowny udział w PGA, ale tegoroczne wyniki są bardzo zadowalające, dlatego jest na to duża szansa. Tym bardziej, że będzie to dla nas wyjątkowy moment – w sezonie 2026/2027 rozgrywki Ekstraklasy będą obchodziły swoje stulecie – zapowiada Kubisiak.

Przedstawiciel ligi dodaje, że obecność na PGA to część szerszej strategii budowania relacji z fanami nowych generacji – Chcemy pozostać obecni w świecie gamingu. Postrzegamy go jako przestrzeń, która pomaga w budowaniu emocjonalnej więzi z młodymi kibicami — także tymi, którzy jeszcze nie chodzą regularnie na stadiony – podkreśla.

Udostępnij
Joachim Stelmach

Joachim Stelmach