28.11.2025 06:35

Zmiana w transmisjach NBA doprowadziła do wzrostu oglądalności

Dzięki nowym umowom medialnym NBA może pochwalić się wysoką oglądalnością w pierwszym miesiącu sezonu.

(240125) -- MILWAUKEE, Jan. 25, 2024 (Xinhua) -- Milwaukee Bucks forward Bobby Portis (R) competes during the NBA regular season game between Milwaukee Bucks and Cleveland Cavaliers in Milwaukee, the United States, Jan. 24, 2024. (Photo by Joel Lerner/Xinhua)

2024.01.24 Milwaukee
koszykowka mezczyzn , amerykanska liga koszykowki NBA
Milwaukee Bucks - Cleveland Cavaliers
Foto Joel Lerner/Xinhua/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!
Autor zdjęcia: PressFocus

Pierwszy miesiąc sezonu NBA naznaczony był skandalami hazardowymi i wieloma kontuzjami gwiazd. Nie powstrzymało to jednak fanów przed oglądaniem.

Mecze NBA w pierwszym miesiącu sezonu oglądało średnio 1,91 miliona widzów na ESPN, NBC/Peacock i Amazon Prime Video. Dane te opierają się na pomiarach Big Data + Panel firmy Nielsen, choć do uwzględnienia danych dotyczących streamingu Peacock wykorzystano Adobe Analytics.

Ogólnie rzecz biorąc, jest to wzrost o 30% w porównaniu z ubiegłym rokiem i najwyższy od 2017 roku.

Liga zgromadziła również 60 milionów widzów podczas meczów NBA, co stanowi najwyższą łączną liczbę widzów w pierwszym miesiącu od 15 lat (poza sezonem 2011–2012, który rozpoczął się w Boże Narodzenie z powodu lokautu).

Liczby oglądalności nie są jednoznaczne ze względu na nowe pomiary Big Data + Panel firmy Nielsen, które spowodowały wzrost oglądalności w większości dyscyplin sportowych. Pomiary Adobe Analytics firmy NBC różnią się również od pomiarów Nielsena, z których korzystają ESPN i TNT Sports, poprzedni partner NBA. Jednak nawet zmiany w pomiarach nie uwzględniają w pełni wzrostu oglądalności NBA na początku roku.

Całkowita oglądalność jest wynikiem decyzji NBA o włączeniu NBC i Amazon, która spotkała się z ostrą krytyką ze względu na fragmentację transmisji i wzrost kosztów oglądania wszystkich meczów. Jednak przejście z dwóch do trzech partnerów krajowych, w tym dodanie dwóch platform streamingowych, zaowocowało 75 dodatkowymi meczami krajowymi w sezonie 2025–26 w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Oto zestawienie według nadawców w pierwszym miesiącu:

NBC/Peacock: 3,6 miliona widzów w sześciu okienkach meczowych (z wyłączeniem sześciu meczów na wyłączność Peacock).

ESPN: 1,62 miliona widzów w 11 meczach, wzrost o 24% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (ABC nie wyemitowało jeszcze meczu NBA w tym sezonie)
Amazon Prime Video: 1,12 miliona widzów w ośmiu meczach.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing