Hisense nowym sponsorem głównym Rakowa Częstochowa
Hisense – jeden z czołowych światowych producentów elektroniki użytkowej i sprzętu AGD nowym sponsorem głównym Rakowa Częstochowa. Umowa będzie obowiązywać przez najbliższe 2,5 roku.

W ramach współpracy logotyp firmy pojawi się m.in. na przodzie koszulek pierwszego zespołu (w miejsce logo firmy x-kom pozostającej sponsorem głównym), a także będzie widoczny w różnych formach komunikacji z kibicami, zarówno fizycznie, jak i w mediach elektronicznych.
– Bardzo się cieszę, że firma Hisense dołącza do naszej rodziny jako nowy sponsor główny. To przede wszystkim partnerstwo, które nie tylko wzmacnia naszą pozycję na rynku, ale także otwiera nowe możliwości w zakresie rozwoju marki, ekspozycji medialnej i budowania wartości zarówno sportowej jak i komercyjnej. Hisense, to bowiem globalny gracz, który od lat jest obecny w ekosystemie sportu, wspierając najbardziej rozpoznawalne wydarzenia i kluby na świecie. Mowa tu między innymi o Euro, F1 czy PSG. To dla nas sygnał, że Raków jest atrakcyjną platformą do realizacji celów biznesowych. Pozyskanie partnera o takiej skali to potwierdzenie rosnącej wartości naszej marki, a także dowód, że jesteśmy organizacją, która potrafi przyciągać globalnych liderów, oferując im realną wartość w obszarze wizerunkowym i marketingowym. O skali tego wydarzenia niech świadczy też fakt, że po raz pierwszy x-kom ustępuje miejsca na froncie koszulki komuś innemu. Ale to nie koniec pewnej ery, tylko kontynuacja drogi, której obraliśmy z nowym bodźcem. Chciałbym, aby to było odbierane w ten sposób, bo Michał Świerczewski zostaje z nami i jego wsparcie klubu się nie zmienia. Natomiast jestem przekonany, że z Hisesne możemy zrobić kolejny krok w rozwoju Rakowa – powiedział prezes Rakowa, Piotr Obidziński.
Na jakim rynku działa Hisense?
Hisense jest jednym z wiodących globalnych producentów urządzeń gospodarstwa domowego i elektroniki użytkowej. Oferta marki obejmuje zarówno urządzenia multimedialne (ze szczególnym uwzględnieniem telewizorów Smart TV), urządzenia domowe oraz inteligentne technologie i systemy. Dynamiczny rozwój Hisense w ostatnich latach sprawił, że marka jest już obecna w ponad 160 krajach na świecie, gdzie w większości segmentów czy kategorii produktowych zajmuje wiodące pozycje rynkowe.
– Bardzo miło jest mi być tutaj i uczestniczyć w tak uroczystym momencie, czyli rozpoczęcia współpracy sponsorskiej i partnerskiej pomiędzy Rakowem Częstochowa i naszą grupą. Jesteśmy na początku czegoś nowego i wielkiego. Bardzo wierzymy w Raków Częstochowa, jako klub i to, co już firma Hisense robi na skalę światową, też europejską, teraz zaczynamy wspólną drogę na rynku polskim. Firmy mają bardzo zbliżone wartości, przekonania biznesowe i liczymy na wielką synergię w przyszłości. Jestem przekonany, że nasza współpraca zrobi jeszcze dużo wielkich momentów, wspólnych sukcesów i z tym samym nie tylko nasze firmy będą się wspierać i rozwijać, ale też cała polska liga i tym samym polska piłka nożna – powiedział podczas konferencji prasowej prezes Hisense Polska, Jan Štern.
Globalna aktywność
Hisense to globalny sponsor sportu, m.in. Oficjalny Sponsor Mistrzostw Świata FIFA Katar 2022, Oficjalny Partner Klubowych Mistrzostw Świata FIFA 2025, Główny Sponsor reprezentacyjnych rozgrywek UEFA, m.in. UEFA EURO 2024, a także Ligi Narodów. Ponadto Hisense jest aktualnie oficjalnym partnerem takich klubów jak Real Madryt czy PSG. W przeszłości firma sponsorowała klub Aston Villa FC, a także zespoły Formuły 1: Lotus F1 Team i Red Bull Racing.
