Książka „Geopolityka Sportu” pozwala odkryć nieoczywiste wymiary sportu
Książka „Geopolityka Sportu” trafiła na rynek, a została opublikowana przez Wydawnictwo Nieoczywiste. Autorzy zagłębiają się w fascynujący świat polityki sportowej, przedstawiając, jak sport bywa wykorzystywany lub czasem pomijany przez różne podmioty. Podobnie jak w przypadku Club Management Guide twórcy książki skupili się nie tylko na tym, jak osiągnąć sukces, ale także na tym, jak unikać […]
Książka „Geopolityka Sportu” trafiła na rynek, a została opublikowana przez Wydawnictwo Nieoczywiste.
Autorzy zagłębiają się w fascynujący świat polityki sportowej, przedstawiając, jak sport bywa wykorzystywany lub czasem pomijany przez różne podmioty. Podobnie jak w przypadku Club Management Guide twórcy książki skupili się nie tylko na tym, jak osiągnąć sukces, ale także na tym, jak unikać powszechnych pułapek.
Geopolityka sportu: Sport od kulis – czego nie pokazują kamery
W książce można przeczytać o przekraczaniu granic narodowych i dostrzec fascynujący obraz geopolitycznej rywalizacji. Na przykładach takich jak Polska, USA, Arabia Saudyjska, Chiny czy Indie i Maroko autorzy odkrywają, jak sport stał się narzędziem dyplomacji i wpływu, kształtując stosunki międzynarodowe. To podróż w głąb ukrytych wymiarów roli sportu w globalnej polityce. Książka odkrywa też, jak ważne wydarzenia sportowe, jak Euro 2024 czy igrzyska olimpijskie w Paryżu, mogą kształtować geopolitykę. Ta książka to przewodnik po wpływie sportu na międzynarodowe relacje.
Sylwetki autorów
Olivier Jarosz pełni funkcję dyrektora zarządzającego w LTT Sports, gdzie wspiera kluby piłkarskie na całym świecie, oraz jest prezesem AccessibAll. Jest specjalistą i doradcą w dziedzinie sportu, a także autorem i wykładowcą geopolityki i dyplomacji sportu, m.in. w Genewie. Dr Adam Metelski jest adiunktem na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, specjalizującym się w ekonomii i psychologii sportu. Były zawodowy koszykarz, który grał w USA, Polsce i na Węgrzech.
fot. geopolityka-sportu.com
Bartłomiej Najtkowski
Więcej Aktualności
Co wiemy po losowaniu grup mistrzostw świata? Mundial od strony marketingowej
Przyszłoroczny mundial będzie pierwszym w historii, w którym zagra aż 48 drużyn, a mecze odbędą się w 3 krajach-gospodarzach: USA, Kanadzie i Meksyku. 16 miast gospodarzy, 16 stadionów i 104 mecze, jest to ogromne wyzwanie logistyczne. Ale trwają też intensywne działania marketingowe. 5 grudnia miało miejsce losowanie grup MŚ i…