Aktualności 1 lutego 2024

FC Barcelona bierze udział w wyjątkowej akcji. Chodzi o sprzedaż biletów

autor: Adrian Janiuk
FC Barcelona podpisała umowę z europejskim sojuszem Face-value na rzecz sprzedaży biletów (FEAT). Tym samym dołączyła do misji organizacji polegającej na wprowadzeniu ogólnoeuropejskiego zakazu odsprzedaży biletów na wydarzenia powyżej wartości nominalnej.

Umowa została podpisana podczas spotkania w biurze prezesa FC Barcelona, Joana Laporty, do którego dołączyli Juli Guiu, wiceprezes obszaru marketingu FC Barcelona oraz Neo Sala, dyrektor generalny Doctor Music. Po zawarciu współpracy Laporta wręczył Neo Sali oficjalną koszulkę drużyny na sezon 2023/24.

W ramach “Protokołu bezpieczeństwa i kontroli kibiców gościnnych”, który FC Barcelona wprowadziła dla meczów wysokiego ryzyka, klub rozpoczął już wdrażanie szeregu środków mających na celu zwalczanie nieautoryzowanej odsprzedaży biletów – w tym spersonalizowanych biletów i systemu śledzenia zapobiegającego niewłaściwemu wykorzystaniu. Dlatego też sojusz pomiędzy FC Barcelona i FEAT stanowi kontynuację ich wspólnej misji polegającej na wyeliminowaniu drapieżnych zachowań związanych z biletami.

Stając się najnowszym członkiem FEAT, klub połączył siły z profesjonalistami zajmującymi się wydarzeniami na żywo w całej Europie, aby złożyć trzy kluczowe obietnice w ramach swojego zobowiązania. Walczyć o odsprzedaż biletów po wartości nominalnej, wspierać wyłącznie rynki odsprzedaży, które są zgodne z prawem i charakteryzują się przejrzystością oraz przeciwstawić się wyszukiwarkom i platformom mediów społecznościowych akceptujących reklamy z nielegalnych platform odsprzedaży.

FEAT może poszczycić się szeregiem osiągnięć swojej kampanii na rzecz odsprzedaży biletów po cenie nominalnej. Chodzi o pomoc w zabezpieczeniu kluczowych przepisów prawa UE regulujących platformy odsprzedaży, takich jak kluczowa ustawa o usługach cyfrowych, oraz publikacją dwóch kompleksowych przewodników na temat najlepszych praktyk pozwalających uniknąć nieautoryzowaną odsprzedażą biletów. W 2023 roku FEAT zaprezentował także program „Uczyń bilety uczciwymi!” kampania skierowana do sektora wydarzeń na żywo, której celem jest edukacja i wzmocnienie pozycji fanów, aby nie dali się oszukać.

Walka z nieautoryzowaną odsprzedażą biletów była od pewnego czasu priorytetem klubu, więc to partnerstwo ma sens. Sojusz ten jest również powiązany z różnymi działaniami podejmowanymi przez FC Barcelona, ​​aby chronić swoich członków i posiadaczy biletów okresowych przed każdą sytuacją. Chodzi również o to, aby nabywcy biletów na wszystkie sektory czuli się bezpiecznie, wiedząc, że kupowane przez nich bilety są legalne i uczciwie wycenione – powiedział Juli Guiu, wiceprezesa obszaru marketingu FC Barcelona.

Jesteśmy zachwyceni możliwością zaangażowania FC Barcelona, naszego pierwszego członka niezwiązanego z branżą muzyczną, na pokład, aby kontynuować naszą walkę z nieetyczną odsprzedażą biletów. Wzmacnia to nasz głos, budując zjednoczony front w tej sprawie w ramach rozrywki i wydarzeń na żywo – stwierdził Neo Sali, dyrektor i założyciel FEAT oraz twórca i dyrektor generalny Doctor Music.

W ten sposób FC Barcelona stanie się pierwszym członkiem sportowym FEAT, a miasto Barcelona stanie się teraz oficjalnym miastem rodzinnym FEAT. Będzie co roku gościć doroczne walne zgromadzenie.

fot. FC Barcelona