Aktualności 21 sierpnia 2023

Koniec długoletniej współpracy. Bayern traci sponsora

Jedno z najbardziej znaczących partnerstw w europejskim futbolu dobiegło końca. Siemens, światowy gigant technologiczny, potwierdził, że nie sponsoruje już Bayernu Monachium.

Współpraca między stronami rozpoczęła się w 2017 roku.  Zakończyła się w czerwcu tego roku. Siemens postanowił nie przedłużać umowy sponsorskiej z klubem. Ta wiadomość została po raz pierwszy podana przez „WirtschaftsWoche”.

Zgodnie z oświadczeniem wydanym w piątek przez firmę Siemens, decyzja jest zgodna z szerszą zmianą kierunku, w jakim zmierza firma. „Od początku partnerstwa w 2017 roku Siemens zmienił swoją pozycję i ponownie dostosował swoją strategię korporacyjną. To naturalnie wpływa na naszą działalność sponsoringową” – czytamy w oświadczeniu.

Przez lata partnerstwo firmy Siemens z Bayernem Monachium było świadectwem synergii między technologią a sportem. Jednak w miarę ewoluowania rynku, zmieniają się wymagania konsumentów – informuje Siemens.

Siemens chce umocnić swój ślad w dziedzinie cyfrowej i zrównoważonych technologii. Chce jeszcze mocniej opowiadać się za postępem cyfrowym i rozwiązaniami przyjaznymi dla środowiska.

Wraz z wycofywaniem się Siemensa, Bayern będzie poszukiwać nowego sponsora, który będzie zgodny z jego marką i przyszłymi aspiracjami. 

Decyzja Siemensa o zakończeniu sponsorowania z mistrzem Niemiec podkreśla dynamiczny charakter partnerstw korporacyjnych. Firmy dostosowują się do zmieniających się warunków rynkowych i nowych celów strategicznych. Tego typu decyzje będą coraz częstsze.

fot. Bayern Monachium