Aktualności 8 lipca 2023

Hala w Gliwicach zyskała nową nazwę i sponsora

PreZero Arena Gliwice – tak teraz brzmi pełna nazwa gliwickiego obiektu. Najmłodsza, mieszcząca kilkanaście tysięcy widzów polska arena, zyskała właśnie partnera tytularnego.

Arenę Gliwice i firmę PreZero łączy strategiczne partnerstwo i nie jest to tylko zmiana nazwy. To wyzwanie, które podejmowane jest w Polsce po raz pierwszy. Cel obu partnerów to arena w maksymalnym stopniu ekologiczna – obiekt przyjazny środowisku. Ma w tym pomóc doświadczenie PreZero, międzynarodowej firmy zajmującej się gospodarką odpadami i usługami w zakresie ochrony środowiska, w której strategii niezwykle istotne miejsce zajmuje zrównoważony rozwój.

PreZero posiada już szereg partnerstw, których celem jest promowanie działań ekologicznych. Każdy z podmiotów współpracujących z PreZero podąża drogą troski o środowisko, a wielu wyznacza światowe trendy w tym obszarze.

– Bardzo się cieszę, że Arena Gliwice – teraz już PreZero Arena Gliwice – zyskuje partnera tak doświadczonego właśnie w sektorze ochrony środowiska. To ważny i perspektywiczny element prowadzenia dzisiaj działalności biznesowej, także w obszarze dużych wydarzeń. Wiele tego rodzaju rozwiązań już wprowadziliśmy, a współpraca z firmą PreZero pozwoli nam jeszcze lepiej rozwijać się w tej sferze – mówił Marcin Herra, prezes Arena Operator sp. z o.o., spółki zarządzającej obiektem.

– PreZero Arena Gliwice to jeden z najnowocześniejszych i największych obiektów w Polsce, więc jeśli prowadzić edukację i promować naszą wizję to właśnie tu i na tak dużą skalę. W naszych działaniach szukamy takich partnerów, którzy realizują te same cele i podążają w tym samym kierunku, co my, dlatego nasza współpraca to nie tylko działania wizerunkowe, ale przede wszystkim poprawa świadomości dotyczącej segregacji odpadów, recyklingu, ochrony zasobów oraz podejmowanie proekologicznych inicjatyw – podkreślał Kamil Majerczak, CEO PreZero Polska.

Pierwsi w Polsce

PreZero Arena Gliwice była pierwszym obiektem w Polsce, który całkowicie zrezygnował z plastiku w strefie gastronomicznej, wprowadził kubki wielorazowego użytku i nawiązał współpracę z aplikacją Too Good To Go, pozwalającą ograniczyć marnowanie jedzenia. W gliwickim obiekcie wykorzystywana jest energia ze źródeł odnawialnych, a odpowiednie nią zarządzanie pozwoliło Arenie tylko w ubiegłym roku obniżyć zużycie energii o 30 proc.! A to dopiero początek.

Doskonały moment

Dla PreZero Areny Gliwice to świetny moment na rozpoczęcie współpracy z partnerem tytularnym, Zespół pracujący w obiekcie od pięciu lat skutecznie buduje arenową markę i w rekordowo krótkim czasie doprowadził do jej doskonałej rozpoznawalności w całym kraju. W obiekcie zostało zorganizowanych już prawie tysiąc wydarzeń, a łączna suma gości, która w nich uczestniczyła to ponad 1 200 000 osób! W PreZero Arenie Gliwice organizowane były dwa siatkarskie mundiale (kobiet i mężczyzn), gościły i gościć będą reprezentacje m.in. koszykarzy i piłkarzy ręcznych, gale sportów walki, koncerty muzyki rozrywkowej, rockowej i filmowej czy widowiska o takim statusie jak finał Eurowizji Junior czy wręczenie Fryderyków. To także miejsce prężnie rozwijanego segmentu Business and Conference Center.

PreZero Arena Gliwice aktywnie działa także na rynku międzynarodowym. Obiekt jest częścią European Arenas Association, w której zrzeszone są m.in. The O2 w Londynie czy Mercedes Benz Arena w Berlinie. To tam prowadzone są rozmowy i podejmowane decyzje dotyczące trendów, w oparciu o które funkcjonują najnowocześniejsze areny świata. W roku 2022 przedstawiciel Areny Gliwice (jedyny Polak) został wybrany do zarządu tej organizacji i odpowiada za współpracę z obiektami w Europie Wschodniej. Teraz przyszedł czas na kolejny krok – wyzwania w zakresie ochrony środowiska.

– PreZero Arena Gliwice to przede wszystkim doskonale zorganizowany i profesjonalny zespół. Jestem przekonany, że wyzwania jakie stoją przed nami w ramach współpracy z partnerem tytularnym zostaną w maksymalny sposób zrealizowane. Zależy nam na budowie wspólnej marki o wysokiej jakości, dobrze postrzeganej przez wszystkich gości, o których komfort dbamy w każdym elemencie naszej działalności ale też innowacyjnej ekologicznie – podsumował Herra.