Aktualności 27 czerwca 2023

PZPN podsumował pożegnanie legendy w ramach kampanii #KUBA16

Reprezentacyjny mecz z reprezentacją Niemiec na PGE Narodowym miał szczególny charakter, nie tylko ze względu na dobry wynik biało-czerwonych, ale przede wszystkim na ostatni mecz Jakuba Błaszczykowskiego. To właśnie Kuba był bohaterem wieczoru. Przy aplauzie 57 tysięcy kibiców zakończył reprezentacyjną karierę. Tę Polski Związek Piłki Nożnej uświetnił wieloma kreatywnymi działaniami marketingowo-komunikacyjnymi.

Towarzyski mecz z reprezentacją Niemiec był prawdziwym świętem Kuby. Polski Związek Piłki Nożnej przygotował efektowną oprawę meczu, a kibice na PGE Narodowym zgotowali Błaszczykowskiemu owację na stojąco. I to kilka razy! Jeszcze przed pierwszym gwizdkiem prezes PZPN Cezary Kulesza, a także Sekretarz Generalny Łukasz Wachowski wręczyli Kubie specjalną koszulkę drużyny narodowej, na której zostały wypisane jego wszystkie mecze w kadrze. Dokładnie 109 występów, od spotkania z Arabią Saudyjską w 2006 roku w Rijadzie aż po mecz z Niemcami, 16 czerwca 2023 w Warszawie. Tego typu aktywności są standardem w PZPN.  

Cóż to był za wieczór na PGE Narodowym – pełen wzruszeń, emocji, uniesień i ogromnej radości. Wieczór, w którym Jakub Błaszczykowski zakończył swoją piękną reprezentacyjną karierę, a biało-czerwoni po raz drugi w historii pokonali reprezentację Niemiec. Każdy kibic może odtworzyć te emocje i wspomnienia w specjalnie przygotowanym vlogu, który przez pierwsze 4 dni zgromadził ponad 410 tysięcy wyświetleń! 

Treści związane z Kubą Błaszczykowskim generowały największe zaangażowanie w czerwcu w mediach społecznościowych Łączy nas piłka. Poza wspomnianym vlogiem, na kanale Łączy Nas Piłka na YouTube ukazał się również wywiad z Kubą Błaszczykowskim, podsumowujący jego karierę i przeprowadzony w zaaranżowanym specjalnie na tę okazję studio, a także klip ukazujący najważniejsze momenty reprezentacyjnej historii piłkarza. Łączna liczba wyświetleń tych treści przekroczyła 200 tysięcy. Najlepszy TikTok wygenerował 1,1 miliona wyświetleń oraz 130 378 polubień. Tweet na Twitterze (podziękowanie dla Kuby) 695 256 zasięgu oraz 18 174 polubień, a post na Facebooku (zdjęcia z zejścia z murawy) 35 814 polubień. Największym zainteresowaniem publikacje cieszyły się na Instagramie, gdzie zebrały ponad… 620 tysięcy polubień, z czego najlepszy post 242 182 polubień i 786 339 zasięgu.  

Aby uświetnić pożegnanie zawodnika dział marketingu i sponsoringu we współpracy z zespołem mediów i komunikacji PZPN, wypracowały koncepcję tego wyjątkowego projektu. Podstawowym elementem komunikacji było stworzenie dedykowanej identyfikacji wizualnej, która znalazła zastosowanie w wielu wymiarach i na wielu nośnikach, zarówno na stadionie jak i w przestrzeni wirtualnej. Na key visualu umieszczono sylwetkę piłkarza, który w charakterystyczny dla siebie sposób celebruje reprezentacyjnego gola, robi wślizg na kolanach z emocjonalnym i walecznym wyrazem twarzy. Uzupełnieniem komunikacji był #KUBA16, z ważnym dla kariery zawodnika koszulkowym numerem-symbolem 16. 

 – Pożegnanie Jakuba Błaszczykowskiego to było coś więcej niż tylko podziękowanie za wspaniałą karierę sportową. To oddanie hołdu za zaangażowanie, szacunek dla barw narodowych i wierność reprezentacyjnym wartościom. Pożegnanie tego reprezentanta w efektowny sposób było naszym obowiązkiem, zarówno w stosunku do samego gracza jak i do kibiców, którym przez ponad 17 lat i 109 meczów dostarczał wielu emocji – skomentował Karol Tatar, Head of Marketing and Sponsorship w PZPN. 

Wspomniana identyfikacja wizualna znalazła zastosowanie na jubileuszowej kolekcji produktów, która przedstawione w efektownej sesji foto, wyprzedała się w kilka godzin. W ofercie Sklepu Kibica Reprezentacji Polski (sklep.laczynaspilka.pl) znalazły się pamiątkowy t-shirt, smycz, kubki oraz plakaty. Koszulki z tym samym designem zostały ubrane przez reprezentantów podczas przedmeczowej rozgrzewki oraz dzieci z eskorty. 

Sam stadion, na którym przyszło rywalizować Polakom z Niemcami, był również wyjątkowo udekorowany. Przestrzenie w strefach hospitality ozdobione były nośnikami z opracowaną identyfikacją, a w tunelu VIP zorganizowano wystawę zdjęć z kariery zawodnika. Sesja fotograficzna, na którą zaprosiliśmy zawodnika stanowi kolejny element komunikacji pożegnania. Przy wykorzystaniu atrybutów zaprezentowano wybrane wątki kariery. Zdjęcia z opaską kapitana, z 21 piłkami, z piłką z EURO 2016 czy też koszulką z debiutu pozwoliły przypomnieć wspaniałą drogę reprezentacyjną legendy polskiej piłki – informuje PZPN.