Aktualności 14 marca 2023

V edycja Kongresu Sport Biznes Polska rozpocznie się już 21 marca

Do największego wydarzenia świata sportu i biznesu sportowego pozostał już jedynie tydzień. Podczas V Kongresu Sport Biznes Polska w jednym miejscu spotkają się najważniejsi przedstawiciele środowiska sportowo-biznesowego z całej Polski, a na jego scenach zagości ponad 100 prelegentów.

21 marca 2023 roku w Hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się jubileuszowa edycja Kongresu Sport Biznes Polska. Już po raz piąty Stowarzyszenie Sport Biznes Polska zgromadzi w jednym miejscu przedstawicieli wszystkich sektorów rynku sportu i biznesu sportowego. Wśród kilkuset gości spodziewać się można reprezentantów największych marek sponsorujących sport, organizacji sportowych, e-sportowych, Jednostek Samorządu Terytorialnego, obiektów i ośrodków sportu, ale również sportowców i przedstawicieli mediów.  

Istotą eventów SBP jest skupienie na realnych problemach, z którymi mierzą się na co dzień przedstawiciele środowiska, wspólne wypracowanie rozwiązań, ale również wymiana doświadczeń i wzajemne inspirowanie do rozwoju.  Aby jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby odbiorców, program wydarzenia został podzielony na 5 bloków tematycznych. Na uczestników czekają panele dyskusyjne, prezentacje eksperckie, ale też inspirujące rozmowy One vs One.

Przyszłość sportu zaczyna się dzisiaj

„Kto nie idzie do przodu, ten się cofa”. Dynamika zmian zachodzących w świecie zmusza wszystkie branże do ciągłego rozwoju i wprowadzania nowych rozwiązań. Dotyczy to również organizacji sportowych, które muszą mierzyć się z coraz nowymi wyzwaniami, i to właśnie im poświęcony jest pierwszy blok V Kongresu SBP. Zaproszeni Prelegenci i goście wydarzenia poruszą tematy wyznaczania kierunków zmian, opracowywania strategii marketingowych, ale też przeprowadzania transformacji cyfrowych w organizacjach sportowych. Omówione zostaną również kwestie budowania pozycji sportowca jako „przedsiębiorstwa”, czy roli międzynarodowych wydarzeń organizowanych w Polsce. Wśród ekspertów spotkać będzie można zarówno przedstawicieli największych firm sponsorujących sport (PZU, Totalizator Sportowy), ale również byłych sportowców (Adam Kszczot), a przede wszystkim kadrę zarządzającą największymi organizacjami sportowymi w Polsce (m.in. Radosław Piesiewicz – Prezes Zarządu w PZKosz/PLK, Grzegorz Stefanowicz – Dyrektor Departamentu Piłkarstwa Kobiecego w PZPN, Sebastian Świderski – Prezes Zarządu w PZPS). 

Rynek sponsoringu sportowego w Polsce

Zaangażowanie biznesu w sport to temat drugiego bloku V Kongresu SBP. Punktem wyjścia do dyskusji będą newralgiczne problemy ostatnich miesięcy, takie jak inflacja, zmiany klimatyczne, czy chociażby nowe trendy i ich wpływ na strategie sponsoringowe marek. Zaproszeni eksperci przeanalizują, jaka przyszłość czeka biznes w sporcie i jak skutecznie wykorzystać sponsoring w rozwoju firmy. Na uczestników Kongresu czekają też merytoryczne prezentacje, np. dotyczące tego jak mierzyć skuteczność projektów sponsoringowych, czy jak wykorzystywać sport w kampaniach wizerunkowych. Dzięki zaangażowaniu przedstawicieli kluczowych marek sponsorujących sport, toczące się dyskusje oparte będą o najlepsze wzorce. Na scenie II bloku wystąpią, m.in. Arkadiusz Mierzwa – Dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska, Anna Heimberger – Dyrektor marketingu w InPost Polska, Edyta Szymańska – Project Manager w Polkomtel (Plus), czy Zbigniew Kajdanowski – Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu w Polska Grupa Energetyczna S.A. 

Co dalej ze sportem w samorządach?

O tym, jak ważną rolę pełnią Jednostki Samorządu Terytorialnego w promowaniu kultury fizycznej, chyba nie trzeba nikomu przypominać. Ale jak w dobie rosnących kosztów i ograniczonych budżetów nie zatrzymać rozwoju lokalnego sportu? Trzeci i czwarty blok V edycji Kongresu SBP w całości poświęcone są zagadnieniom związanym z przyszłością sportu w samorządach, popularyzowaniem aktywności, czy też zarządzaniem obiektem/ośrodkiem sportu. Tematy zaplanowanych dyskusji zakładają konkretne pytania: w jaki sposób organizacja wydarzeń opłaca się samorządom, jak optymalizować koszty utrzymania, zwiększyć przychody z obiektów sportowych, ale też jak zwiększyć frekwencję na obiektach. W dwóch blokach dedykowanych JST łącznie zabierze głos ponad 50 ekspertów reprezentujących samorządy i największe obiekty sportowe w Polsce. 

Nowe technologie w sporcie i biznesie

Rozmawiając o rozwoju sportu i biznesu sportowego nie sposób pominąć kwestii technologicznych. Tematyka nowych technologii znalazła odrębne miejsce w programie Kongresu SBP. W piątym bloku wydarzenia podjęte zostaną zagadnienia inwestycji w ekosystem esportowy w Polsce, wykorzystania nowinek do zainteresowania młodego pokolenia sportem, czy też wdrożenia nowych platform dla „ludzi sportu”. Swoją wiedzą i doświadczeniami z uczestnikami podzielą się, m.in. Monika Pyrek, Założycielka Fundacji Moniki Pyrek, Michał Kucharski – Dyrektor Zarządzający w Szyjemy sport na miarę, Michał Kanarkiewicz – twórca szachowy, czy też Kamil Gorlicki i Maciej Jaskot – Twórcy platformy LevelPRO.

Nagrody Sport Biznes Polska

Kongres SBP to przede wszystkim przestrzeń do rozwoju, inspiracji i integracji reprezentantów świata sportu i biznesu sportowego. Oprócz części merytorycznej, Organizatorzy przygotowali również wydarzenie towarzyszące – Galę Sport Biznes Polska, będącą podsumowaniem ubiegłego roku w branży. Wieczorna uroczystość ma na celu uhonorowanie osób, podmiotów czy projektów, które swoim innowacyjnym podejściem szczególnie wyróżniły się na tle innych i mogą stanowić wzór do naśladowania. Stowarzyszenie przyzna nagrody, w takich kategoriach jak: Sponsor Sportu, Federacja Sportowa, czy też Wydarzenie Sportowe 2022 roku. 

V Kongres i Gala Sport Biznes Polska odbędą się 21 marca 2023 r. w Hotelu Hilton w Warszawie (ul. Grzybowska 63). 

Więcej informacji dostępnych jest na stronie Organizatora