Nagrody dla najlepszych projektów i mistrzowskie prelekcje. Za nami III Kongres Sport Biznes Polska
Zakończył się III Kongres Sport Biznes Polska. Wydarzenie, na którym świat sportu zetknął się z zagadnieniami z zakresu biznesu, marketingu i finansowania. Kolejny raz eksperci obecni na Kongresie udowodnili, że wszystkie te sfery wzajemnie się przenikają. Rozmawiano m.in. o kluczowych zmianach, jakie powinien wdrożyć polski sport, jak budować zainteresowanie marką na rynkach europejskich czy o tym jak angażować kibiców sponsorowanego klubu.
Wydarzenie dostarczyło nie tylko merytorycznej wiedzy, ale także prawdziwych emocji, porównywalnych z tymi sportowymi. To za sprawą I Gali Sport Biznes Polska, będącej zwieńczeniem tego wyjątkowego dnia. Podczas wieczornej uroczystości przyznano nagrody w 15 kategoriach, podzielonych na cztery główne sektory. Dodatkowo nagrodą specjalną, Stowarzyszenie Sport Biznes Polska wyróżniło Kazimierza Wierzbickiego – Prezesa i założyciela marki TREFL, który od lat angażuje się w działania na rzecz sportu. Statuetkę wręczono także Idze Świątek – zwyciężczyni rankingu „TOP 50. Najbardziej wpływowych kobiet w polskim sporcie” organizowanego przez redakcję SportMarketing.pl i Stowarzyszenie SBP.
Spośród setek zgłoszonych projektów, Stowarzyszenie Sport Biznes Polska wyłoniło finalistów każdej kategorii. Natomiast wyboru zwycięzców dokonało Jury, w którego skład weszli nie tylko członkowie Stowarzyszenia, ale również Rada Programowa SBP składająca się z ekspertów zarówno z branży sportowej, jak i ze świata biznesu.
– Współpraca z Radą Programową była dla nas niezwykle ważna. Przyznane Statuetki to nie tylko nagrody Stowarzyszenia Sport Biznes Polska, a głos przedstawicieli całego środowiska. To dla nas zaszczyt, że zaproszenie do Rady przyjęło tylu wybitnych ekspertów, którzy na co dzień odgrywają kluczowe role w branży sportu i biznesu sportowego. Z pewnością Gala Sport Biznes Polska na stałe wpisze się w kalendarz naszych działań i za rok przyznamy kolejne nagrody. – mówi Klaudia Czarniecka, Manager ds. komunikacji Stowarzyszenia Sport Biznes Polska
Dzięki współpracy kapituły nagród nagrodzono naprawdę wartościowe i innowacyjne projekty, które szczególnie wyróżniły się w 2021 roku. Statuetkę Sport Biznes Polska otrzymali, m.in. marka Tyskie, za kampanię marketingową „Przejdźmy na TY”, której głównym przekazem było podkreślenie, jak ważne są bliskie relacje z innym człowiekiem, czy Mecz Kaszubski (kategoria „Lokalna inicjatywa sportowa 2021”), który już po raz szósty umożliwił dzieciom uczącym się języka kaszubskiego kibicowanie w starciu Trefla Gdańsk z Grupą Azoty ZAKSĄ Kędzierzyn-Koźle. Laureatem w kategorii Esport i Biznes 2021 r. został wspólny projekt Polskiej Ligi Esportowej i Polskiej Grupy Energetycznej – sponsoring PGE Dywizji Mistrzowskiej PLE.
– Polski esport coraz śmielej wchodzi do świata biznesu. Rośnie zainteresowanie sponsorów, którzy słusznie upatrują w rozgrywkach szansę na poszerzenie zakresu swojej działalności. Nie jest już kojarzony tylko z graniem z gry, ale z prawdziwą sportową rywalizacją. Daje to nadzieję na przyszłość – zagraniczny rynek esportu jest bardziej rozwinięty, ale właśnie dzięki sponsoringowi rodzimy esport może rosnąć. To samonapędzająca się spirala. – mówi Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej.
Pełna lista zwycięzców Nagród Sport Biznes Polska za rok 2021:
SEKTOR I – SPONSORING:
- Sponsor Sportu 2021 roku – Totalizator Sportowy
- Projekt Sponsoringowy 2021 roku – Enea – sponsor polskich olimpijczyków
- Kampania Marketingowa 2021 roku – Tyskie – Przejdźmy na Ty
- Debiut Sponsoringowy 2021 roku – PZU
SEKTOR II – ORGANIZACJE SPORTOWE
- Federacja Sportowa 2021 roku – Amp Futbol Polska
- Klub Sportowy 2021 roku – ZAKSA SA
- Transformacja Cyfrowa 2021 roku – PGNiG Superliga
- Liga Sportowa 2021 roku – PKO Ekstraklasa
SEKTOR III – SPORT W SAMORZĄDACH
- Sportowy Samorząd 2021 roku – Województwo Dolnośląskie
- Obiekt Sportowy 2021 roku – Stadion Śląski
- Ośrodek Sportu 2021 roku – Legia Training Center
- Lokalna Inicjatywa Sportowa 2021 roku – „Mecz Kaszubski”
SEKTOR IV – Kategorie Specjalne
- Wydarzenie Sportowe 2021 roku – 36. Halowe Mistrzostwa Europy w Lekkiej Atletyce w Toruniu,
- Sportowy Projekt Społeczny 2021 roku – Polska Agencja Antydopingowa POLADA z projektem „Biegam z czystą przyjemnością”
- Esport i Biznes 2021 roku – Polska Liga Esportowa i PGE Polska Grupa Energetyczna – sponsoring PGE Dywizji Mistrzowskiej
Partnerzy Kongresu:
Partnerzy Strategiczni: Grupa Enea, PZU
Partner Główny: PGE Polska Grupa Energetyczna, Totalizator Sportowy
Partnerzy: Blachotrapez, Centrum Medycyny Klinicznej DiMedical, Komunikacja Plus, Polska Liga Esportowa, RedgeMedia, Sportfive, Stadion Śląski, STBU, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Związek Miast Polskich, Unia Metropolii Polskich
Partnerzy bloków: Polska Agencja Antydopingowa POLADA, Superbet, Sponsoring Insight, Signify, Sports Alliance
Partnerzy medialni: Rzeczpospolita, SportMarketing.pl, TVP Sport
Foto: Adam Starszynski / PressFocus