Aktualności 26 lipca 2021

Warta Poznań zasadzi 100 drzew za każdą zdobytą bramkę w sezonie 2021/2022

autor: Adam Pera
Warta Poznań podjęła się bardzo ciekawej inicjatywy wraz ze startem sezonu 2021/2022. Za każdą zdobytą bramkę w nadchodzącym sezonie, bez względu na to, czy będzie to Ekstraklasa czy Puchar Polski, "Warciarze" posadzą 100 drzew.

Warta ma za sobą niezwykle udany sezon 2020/2021, gdyż jako beniaminek najwyższej klasy rozgrywkowej zdołała finiszować tuż za miejscami gwarantującymi grę w eliminacjach do europejskich pucharów. Piąte miejsce było więc znakomitym rezultatem, które udało się osiągnąć dzięki 33 bramkom zdobytym w Ekstraklasie.

Jeśli w nowym sezonie Poznaniakom udałoby się powtórzyć ten wyczyn – 33 gole w Ekstraklasie i 6 w Pucharze Polski – posadziliby aż 3900 drzew. Jest to bowiem wynik akcji “Ale zasadził”, w ramach której Warta Poznań wraz z Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych w Poznaniu zobowiązała się do zasadzenia stu nowych drzew za każdą zdobytą przez “Warciarzy” bramkę w sezonie 2021/2022.

– Las to tlen, a tlen to życie. Jeden hektar lasu w ciągu 24 godzin wytwarza około 700 kilogramów tlenu. Zaspokaja to dobowe zapotrzebowanie 2500 osób – powiedział Jan Banacki, dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Poznaniu.

– Pamiętajmy, że jedna, dorosła, 60-letnia, sosna produkuje tlen niezbędny do życia 3 osób. Trzymajmy, więc kciuki za formę i skuteczność piłkarzy Warty Poznań. Niech zdobywają jak najwięcej bramek, bo dzięki temu posadzimy razem jeszcze więcej drzew. Razem możemy więcej – stwierdziła dr inż. Małgorzata Krokowska-Paluszak, rzecznik prasowy Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Poznaniu.

– Ta akcja to kolejny przykład na to, że Warta Poznań na poważnie podchodzi do projektów ekologicznych. Nasadzamy już drzewa w ramach klubowej Alei Warciarzy, wraz ze sponsorem powołaliśmy Zieloną Pasiekę, chroniąc pszczoły i edukując, a młodzi zawodnicy z klubowej akademii cyklicznie sprzątają dzielnicę. Teraz, dzięki współpracy z Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych możemy uzyskać taką skalę działań, która realnie przełoży się na środowisko naturalne – mówi Jarosław Żubka, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Warty Poznań.