Aktualności 19 czerwca 2021

ReSpo.Vision – startup, który dokona rewolucji?

Firmy bukmacherskie, a także kluby sportowe coraz częściej i śmielej korzystają z zaawansowanych technologii, sztucznej inteligencji czy machine learning. Swoją szansę na rynku znalazł ReSpo.Vision - startup, który już teraz może pochwalić się współpracą z takimi klubami piłkarskimi jak PSG czy Benfica.

Przed pogłębieniem tematu, warto przedstawić, czym w ogóle jest ReSpo.Vision – to startup pracujący nad analityką danych sportowych 3D. Głównym celem projektu jest zrewolucjonizowanie branży bukmacherskiej, a także sportowej. W trakcie rundy finansowania przeprowadzonej przez fundusz ffVC Tech & Gaming, który powstał z inicjatywy Totalizatora Sportowego, ReSpo.Vision zebrał 4,5 mln złotych. O całym projekcie z Interplay rozmawiał m.in. Paweł Osterreicher, CEO & Co-Founder w ReSpo.Vision.

Możliwość rozwoju

ReSpo.Vision korzysta ze sztucznej inteligencji i analityki 3D. Co istotne, nie potrzebuje przy tym ogromnej liczby sprzętu. Wystarczą kamery, które wykorzystują telewizje w trakcie nadawania na żywo. Dodatkowo analiza danych dzięki technologii ReSpo.Vision działa z odtworzenia, efektem czego można dokonać takiej samej analizy, zarówno w trakcie spotkania, jak i po meczu.

W rozmowie z Interplay, Paweł Osterreicher zaznacza, iż fundusze ffVC Tech & Gaming, które powstały z inicjatywy Totalizatora Sportowego, pozwolą rozwinąć skalę działalności. Mowa przede wszystkim o zatrudnieniu większej liczby programistów, którzy są niezwykle kluczowi w całym projekcie. ReSpo.Vision zamierza rozbudować produkt o konkretne funkcjonalności. W szczególności dotyczące rynku bukmacherskiego, na którym cały projekt skupia znaczącą uwagę. Kilku klientów z tego sektora zgłosiło się już do ReSpo.Vision, jednakże Paweł Osterreicher jak na razie nie zdradza konkretnych nazw. Wiemy natomiast, iż są to m.in. polscy operatorzy.

Kluby piłkarskie

ReSpo.Vision nie zamyka się tylko na branże bukmacherską. Startup może pochwalić się nawet współpracą z francuskim klubem PSG, który z entuzjazmem podszedł do oferty ReSpo.Vision. Zespół mógł analizować rozumienie ruchu piłkarza i piłki na płaszczyźnie trójwymiarowej. Dzięki temu można ocenić, czy zawodnicy podczas akcji mieli odpowiednie ustawienie ciała, czy dobrze poruszali się na boisku.

Dodatkowo ReSpo.Vision rozpoczął także współpracę z Benficą Lizbona, kolejnym dużym europejskich zespołem. Co z polskimi drużynami piłkarskimi? Paweł Osterreicher zdradził, że na ten moment kluby z naszego kraju nie mają odpowiedniego zaplecza, by korzystać z możliwości, jakie dostarcza ReSpo.Vision.

Inne dyscypliny

Aspiracje projektu są spore, gdyż ReSpo.Vision zamierza także skupić się na innych sportach drużynowych, a za jakiś czas również indywidualnych. Priorytetem ReSpo.Vision jest jednak branża bukmacherska, ponieważ to tam monetyzowanie tej technologii jest najbardziej korzystne.

Jak działa system ReSpo.Vision

Wiele osób może zastanawiać się, jak dokładnie działa ReSpo.Vision. Na te pytania w rozmowie z Interplay odpowiedział Wojciech Rosiński – CTO & Co-Founder, który poinformował, że projekt korzysta zarówno z danych publicznych, jak i zakupionych.

Cały tekst o ReSpo.Vision wraz z wywiadami można przeczytać na stronie Interplay.