Aktualności 23 lutego 2021

Wyniki oglądalności prezentacji nowego bolidu Alfy Romeo

W poniedziałkowe popołudnie odbyła się długo wyczekiwana prezentacja bolidu Alfy Romeo na sezon 2021. Nowa maszyna o nazwie C41 została przedstawiona w Teatrze Wielkim w Warszawie. Całą ceremonię transmitowało kilka stacji telewizyjnych. Jak zatem kształtowały się wyniki oglądalności?

Prezentacja bolidu w Warszawie

Po raz pierwszy w historii Formuły 1 mieliśmy do czynienia z prezentacją bolidu na terenie Polski. Wszystko stało się możliwe oczywiście dzięki sponsorowi tytularnemu Alfy Romeo czyli Orlenowi. Na scenie Teatru Wielkiego w Warszawie zobaczyliśmy wszystkich najważniejszych członków zespołu – od szefa ekipy Frederica Vasseura, przez kierowców głównych Kimiego Räikkönena i Antonio Giovinazziego, kończąc na Robercie Kubicy, który będzie ponownie pełnił rolę kierowcy rezerwowego.

Oglądalność ceremonii w polskich telewizjach

Prezentacja była mocno wyczekiwana i wyglądała naprawdę dobrze na tle konkurencyjnych teamów. Ceremonia transmitowana była przez kilka najważniejszych kanałów, m.in. Polsat, TVP Sport, Polsat Sport, Eleven oraz Eurosport.

Najlepiej z tego grona wypadł Polsat, gdyż na ich antenie prezentację oglądało około 172 tys. osób. Dużo mniejszą oglądalnością pochwalić mógł się drugi w kolejności TVP Sport z widownią na poziomie 38 tys. Polsat Sport, Eleven oraz Eurosport to dużo mniejsze wartości i są to kolejno – 10 tys., 8 tys. i 2 tys.

Słaba oglądalność?

Patrząc całościowo, to oglądalność nie robi raczej większego wrażenia, ale musimy pamiętać o kilku ważnych czynnikach. Po pierwsze, prezentacja odbyła się we wczesnych godzinach, bowiem rozpoczęła się o godzinie 12:00. Wiele osób nie mogło zatem pozwolić sobie na oglądanie jej na żywo w związku ze swoimi obowiązkami zawodowymi. Ponadto, dużą rolę odegrał z pewnością fakt, że Robert Kubica jest “zaledwie” kierowcą rezerwowym i najprawdopodobniej nie zobaczymy go w jakimkolwiek wyścigu F1 w nadchodzącym sezonie.

tagi:f1