Z kraju 7 grudnia 2019

Legia jak… PGNiG Superliga

Legia Warszawa podpisała umowę z firmą RadarSat z siedzibą w Chicago. Tą samą, z którą ostatnio związała się PGNiG Superliga.


Dzięki temu porozumieniu, od pierwszego kwartału przyszłego roku, materiały wideo wyprodukowane przez Legia.com będzie można obejrzeć w USA na platformie Sling TV.

– Bardzo cieszymy się z uzyskania możliwości prezentowania materiałów o Legii Warszawa na terenie Stanów Zjednoczonych. Polacy mieszkający w USA kochają piłkę nożną i śledzą wszelkie mecze i rozgrywki ligowe. Jest nam niezmiernie miło móc pokazywać materiały o legendarnym i najlepszym polskim klubie – mówi prezes RadarSat, Rafał Stykowski, który podpisywał umowę z Legią.

– Ta umowa to kolejny etap naszych działań, by Legia jako marka była obecna nie tylko na rynku krajowym czy europejskim, ale także w USA. Liczba Polaków w Stanach i zainteresowanie wśród nich Legią, rosnąca popularność piłki nożnej, w tym rozwój klubów MLS oraz horyzont Mundialu w 2026 to tylko niektóre z licznych powodów, dla których jest to dla nas naturalny kierunek. – podkreśla Tomasz Zahorski, członek zarządu Legii Warszawa.

Przypomnijmy, że po wieloletniej przerwie, pierwsza drużyna Legii wróciła 2 lata temu gościnnie za ocean biorąc udział w mocno obsadzonym turnieju Florida Cup w styczniu 2018 r. Od tego czasu pojawiały się propozycje kolejnych, bardzo atrakcyjnych finansowo wizyt i meczów, ale na przeszkodzie stawał kalendarz letnich meczów europejskich pucharów.

– Międzynarodowe aktywności Legii to ważny cel klubu, ale nie może on stanowić dodatkowego ryzyka w realizacji celów sportowych. Jesteśmy jednak przekonani, że przyjdzie czas na pozytywną odpowiedź na jedno z kolejnych zaproszeń – mówi Zahorski. Podkreśla też , że od czasu Florida Cup, Legia podjęła szereg działań, które są odpowiedzią na zainteresowanie Legią w USA i które je rozwijają. Najważniejsza jest działalność Fundacji Legia Soccer Schools.

W czerwcu 2018 r. po raz pierwszy Fundacja Legia Soccer Schools zorganizowała obozy dla prawie setki dzieci w wieku 7-19 lat w USA – w San Francisco i w Bostonie. W lutym oraz w sierpniu 2019 roku kolejne takie obozy miały miejsce w New Jersey. W czasie tych zajęć dzieci, nie tylko polonijne, trenują w strojach z herbem naszego klubu i zgodnie z metodologią Legii. Zainteresowanie takimi zajęciami wciąż rośnie. Legia jest także regularnie zapraszana do udziału w największych konferencjach trenerskich United Soccer Coaches Convention, jak również Kongresie 60 Milionów integrującym środowisko Polaków mieszkających na całym świecie.

– To właśnie na tym forum, podczas konferencji w styczniu 2019 r., na której prezentowane były plany klubu, doszło do pierwszych rozmów w kwestii obecności legijnych programów w amerykańskich kanałach telewizyjnych. Dzięki naszym działaniom w ostatnich latach mamy już w Stanach wielu przyjaciół i ludzi, którym Legia jest bardzo bliska oraz którzy widzą w naszej współpracy unikalny potencjał. Bardzo to doceniamy – mówi Tomasz Zahorski.

– Dzięki programom nadawanym na kanałach Dish Network i SlingTV, Polacy mieszkający w Stanach Zjednoczonych będą mogli z jeszcze większym zaangażowaniem śledzić losy Legii Warszawa. Jest to początek wspaniałej współpracy – mówi prezes Stykowski. To on w 1998 roku pomógł wystartować na terenie USA polskiej telewizji TV Polonia. W 2004 r. wprowadził na anteny satelitarne kanał iTVN, a następnie Kino Polska. Obecnie pod kontrolą jego firmy jest 18 kanałów nadających swoje programy na terenie USA. RadarSat chętnie wspiera też działania organizacji charytatywnych. Jest szczególnie zaangażowana w fundację You Can Be My Angel. Wspiera także polską kulturę na obczyźnie oraz polonijne dzieci. – To kolejne obszary, w których widzę potencjał naszej współpracy z Legią – mówi Stykowski.

Produkcje z Legia.com o pierwszej drużynie, ale także o projekcie Legia Soccer Schools, czy też materiały promujące charytatywną działalność Fundacji Legii, będzie można od marca oglądać w USA. Wystarczy do tego dekoder lub aplikacja, którą w bardzo prosty sposób można ściągnąć na smartfona czy na smart TV. Dzięki niej, każdy abonent Sling TV w dowolnym miejscu w USA będzie mógł oglądać polską telewizję, a w niej materiały o Legii Warszawa.

Według danych renomowanej polsko – amerykańskiej agencji Ingressus z siedzibą w Chicago, w Stanach Zjednoczonych mieszka ponad 9 milionów osób przyznających się do polskiego pochodzenia, a ok. 2,5 mln używa języka polskiego na co dzień, czując się w pełni Polakami. Najwięcej z nich zamieszkuje stany Nowy Jork ( 10,5% populacji ), Illinois ( 10%), Michigan ( 9,2%), New Jersey ( 6,2% ) i Florydę ( 4,6%).