Z kraju 21 listopada 2019

Czy TVP może być zadowolone z Euro 2020?

Zakończyły się eliminacje do UEFA Euro 2020, w których reprezentacja Polski awansowała do turnieju głównego.


Mecze transmitowała Telewizja Polska, która, o czym informuje „Press”, uzyskała 73 mln zł z reklam. Spotkania pokazywane przez TVP 1 i TVP 2 uzbierały cennikowe 63,95 mln, a 9,06 dorzuciło TVP Sport. Oczywiście, dane te nie uwzględniają rabatów.

Warto dodać, że średnia oglądalność 10 meczów na TVP 1 i TVP 2 wyniosła 3,78 mln widzów. To oznacza średnio średnio 25,94% udziału w rynku w grupie ogólnej i 27,97% w grupie komercyjnej. TVP Sport średnio zgromadziło 832,5 widzów.

Co ciekawe, wpływy reklamowe Polsatu Sport z reklam wyniosły cennikowo 3,7 mln, a średnia oglądalność to 627,3 tys. widzów.