Z kraju 3 kwietnia 2019

Udany debiut Ekstraklasy w TVP

Debiut LOTTO Ekstraklasy na antenie Telewizji Polskiej przyniósł rekord oglądalności spotkań najwyższej klasy rozgrywkowej w trwającym sezonie.


W połączeniu z transmisjami na antenach platformy nc+ oraz na platformach internetowych, liczba kibiców, którzy śledzili transmisje meczów 27. kolejki w ostatni weekend przekroczyła 2 mln widzów.

Hitowy mecz Wisła Kraków – Legia Warszawa był pierwszym w sezonie pokazywanym przez Telewizję Polską w ramach zakupionej od platformy nc+ sublicencji. Według badań firmy AGB Nielsen spotkanie to oglądało w TVP2 ponad 1,22 mln kibiców, natomiast w Canal+ 179 tysięcy, co daje łącznie wynik 1,4 mln widzów. Mecz był dostępny także na stronie TVPSport.pl (ponad 33 tysiące uu) oraz w aplikacji mobilnej TVP Sport.

Abonenci nc+ mogli oglądać spotkanie na platformach internetowych i w aplikacjach mobilnych – nc+ GO oraz Canal+ Sport Online. Liczba widzów na tych kanałach przekroczyła 40 tysięcy widzów.

Drugie miejsce w klasyfikacji najlepiej oglądanego spotkania zajął mecz Lechia Gdańsk – Piast Gliwice, który na antenie Eurosport 2 obejrzało 127 tysięcy kibiców. Niemal równą popularność zyskały mecze Korony Kielce z Lechem Poznań i Wisły Płock z Zagłębiem Lubin. Oba spotkania oglądało po 124 tysiące widzów. Ze stolicy województwa świętokrzyskiego transmisję przeprowadził Canal+ Sport natomiast z Płocka Eurosport 2.

Na bazie umowy podpisanej między obiema stacjami w telewizji otwartej dostępna jest transmisja jednego meczu w każdej z ostatnich jedenastu kolejek obecnego sezonu. Drugim spotkaniem na antenie TVP będzie środowy pojedynek Legii Warszawa z Jagiellonią Białystok – dostępny na antenach TVP1, TVP Sport, Canal+ 4K oraz Canal+. W weekend natomiast kibice w telewizji otwartej obejrzą spotkanie Wisły Kraków z Piastem Gliwice. Transmisja o 18 na TVP2, TVP Sport oraz Canal+ Sport.