Z kraju 9 marca 2019

Gdańsk znacząco wesprze Lechię

Urząd Miasta Gdańsk dostrzegł dobre wyniki Lechii Gdańsk w LOTTO Ekstraklasie i podpisał nową umowę z klubem.


Na mocy kontraktu do 16 grudnia 2019 roku klub ma promować miast w ramach udziału w rozgrywkach ligowych.

Władze miasta zdecydowały się, że przeleją na konto Lechii 7,2 mln zł netto. Uzasadniając taką decyzję stwierdzają, że piłka nożna to po prostu najpopularniejsza i najbardziej medialna dyscyplina sportowa.

Zapewniono także, że że dotychczasowe działania promocyjne, jakie klub świadczył na rzecz Gdańska, przynosiły wielokrotnie większe zyski niż poniesione nakłady. Według analizy efektywności promocji medialnej Gdańska przez kluby sportowe występujące w sezonie 2017/18 w najwyższych klasach rozgrywkowych przygotowanej przez firmę Startit Corporate Finance ekwiwalent medialny wygenerowany przez Lechię Gdańsk dla Gdańska osiągnął wartość ponad 63 mln zł netto.

W ramach współpracy ekspozycja marki Gdańsk pojawi się między innymi na strojach piłkarzy pierwszego zespołu, a także na Stadionie Energa Gdańsk. Zaplanowano też emisję spotów reklamowych na telebimach i w telewizji stadionowej podczas meczów Ekstraklasy, a także obecność logo Gdańska w materiałach drukowanych, na oficjalnej stronie klubu oraz w mediach społecznościowych oraz podczas transmisji telewizyjnych.