Z kraju 31 października 2011

Sport w mediach społecznościowych

SportMarketing.pl we współpracy z RuszamySię.pl przygotował mini raport o sporcie w mediach społecznościowych. Zwycięstwo w rankingu zaskakuje.

W czasach, gdy media społecznościowe zdobywają coraz większą popularność, wydawać by się mogło, że sport i aktywność fizyczna odchodzą w niełaskę. Nic bardziej mylnego. To właśnie dzięki zażartym dyskusjom na Facebooku, Twitterze i forach internetowych sport we wszelkiej postaci poszerza swoje wpływy. SportMarketing.pl wspólnie z portalem aktywności fizycznej RuszamySię.pl przygotowało raport o najpopularniejszych sportach na Facebooku, ale nie tylko. Do przeprowadzenia badania użyto narzędzia monitoringu trendów i marek w internecie Brand24.pl. Należy pamiętać, że "sport" w tym przypadku zdefiniowano jako aktywność fizyczną dostępną tak dla amatora, jak i profesjonalisty.
 
Badane kategorie wybraliśmy na podstawie ich popularności w portalu RuszamSie.pl. W okresie od 2 do 12 października zebraliśmy ponad 15 tysięcy wyników, z których najwięcej pochodziło z Facebooka. Świadczy to o tym, że najpopularniejszy portal społecznościowy świata służy nie tylko do budowania relacji towarzyskich, ale również sportowych. To właśnie za pośrednictwem Facebooka umawiamy się na wspólne treningi, zasięgamy rady bardziej doświadczonych znajomych lub po prostu obserwujemy działania marek, które z ruchem i aktywnością sportową wiążą swoja strategię.
 
Dużą rolę odgrywają również blogi i fora internetowe, jednak według wyników jakie udało się zebrać, to właśnie Facebook gromadzi najwięcej aktywności i opinii na temat wszelkiego rodzaju sportów. Wiedzą o tym doskonale koncerny medialne, portale sportowe i firmy, które reklamując się poprzez sport chcą budować zaufanie do swojej marki.
 
Jaka aktywność fizyczna jest najpopularniejsza w mediach społecznościowych? Wyniki są zaskakujące. W kraju, w którym powszechnie za najpopularniejszy sport uważana jest piłka nożna, zdecydowanym liderem raportu jest taniec. To o nim najczęściej się dyskutuje, on budzi wśród użytkowników internetowych społeczności największe emocje. Wpływ na to może mieć popularność programów telewizyjnych takich jak „Taniec z gwiazdami” czy „You can dance”, ale z pewnością nie jest to główna przyczyna fenomenu tej gałęzi sportu.

 
To właśnie taniec towarzyszy nam przez całe życie. Od najmłodszych lat próbujemy swoich sił tańcząc przy muzyce puszczanej nam przez rodziców. Jako nastolatkowie najlepiej bawimy się właśnie tańcząc, a później w życiu dorosłym nie tylko lubimy oglądać jak tańszą gwiazdy w telewizji, ale chętnie sami uczestniczymy w zajęciach tanecznych różnych stylów.
 
Kolejne miejsca na podium zajmują aktywności związane z bieganiem i jazdą na rowerze. I tak jak w przypadku tańca mieliśmy niespodziankę w postaci niebywałej jego dominacji w zestawieniu, tak bieganie i rower nie są żadnym zaskoczeniem. Nie od dziś wiadomo, że wśród aktywności fizycznych te dwie są najpopularniejsze i posiadają stosunkowo niewielką barierę wejścia.
 
Na czwartym miejscu w zestawieniu mamy siłownię, dopiero później sporty zespołowe takie jak piłka nożna, siatkówka i koszykówka. Na samym końcu znajduje się pływanie.
 
Podsumowując. Najpopularniejszymi sportami w mediach społecznościowych są te, które oprócz popularności w internecie, zdobywają popularność w mediach tradycyjnych i są promowane przez stacje telewizyjne w programach skierowanych do szerokiego grona odbiorców. Bez programów telewizyjnych, czy też wykorzystania motywów tańca w produkcjach komercyjnych, sport ten z pewnością nie byłby, aż tak popularny wśród internetowych społeczności.