Podsumowanie najlepszych inwestycji sportowych Netfliksa w 2024 roku
Netflix inwestuje mnóstwo pieniędzy w sport. Drive to Survive Formuły 1. Seria The Untold, dokument pokazujący życie Davida Beckhama to znany content. Największa na świecie platforma streamingowa płaci w tym roku 150 milionów dolarów za wyłączne prawo do streamowania dwóch meczów NFL w okresie świąt Bożego Narodzenia.
Roast Toma Brady’ego był zdecydowanie najpopularniejszym materiałem sportowym na Netfliksie w tym roku. Trzygodzinny specjalny program komediowy odnotował 22,6 miliona wyświetleń od czasu premiery w maju. To czyni go 26. najpopularniejszym materiałem Netflixa, żaden inny sportowy content tymczasem nie znalazł się w pierwszej setce.
Dodajmy, że roast Toma Brady’ego był pokazywany na żywo, co ostatecznie pomoże Netfliksowi w utrzymaniu poziomu reklam. Można się więc spodziewać, że w przyszłości zobaczymy więcej tego typu działań (np. współpracę Netflixa z celebrytami).
Warto inwestować w F1
F1: Drive To Survive przynosi sukces: Partnerstwo Netfliksa z Formułą 1 w ramach serii Drive to Survive jest jednym z najbardziej korzystnych partnerstw w historii sportu. Szósty sezon, obejmujący sezon 2023, przyciągnął 11,6 miliona widzów, co czyni go 109. najchętniej oglądanym programem na Netflixie od stycznia do czerwca i drugim najchętniej oglądanym programem sportowym (poza roastem Toma Brady’ego). Zagraniczne media spekulują, że F1 może wkrótce przedłużyć kontrakt z Netflixem, a opłata licencyjna ma wzrosnąć wraz z sukcesem programu. Liczba widzów w przyszłym sezonie powinna być również większa niż w tym roku.
Golf liczy się coraz bardziej
Full Swing Up; Break Point Down. Netflix podjął ostatnio kilka ważnych decyzji, powstał trzeci sezon tego serialu, a jednocześnie zrezygnowano z dokumentu o tenisie – Break Point, po drugim sezonie. Full Swing (4,8 miliona) miał prawie 2 razy więcej widzów niż Break Point (2,7 miliona), mimo że był dostępny dla widzów dwa miesiące później.
Kolarstwo ma spory potencjał
fot. Netflix