482 transmisje co sezon aż do 2027 roku. Telewizja Polska, PZPN i Betclic łączą siły, by promować polski futbol
PZPN, I liga piłkarska, TVP i Betclic ogłaszają plany dotyczące transmisji rozgrywek Betclic 1. i 2. ligi w sezonach 2024/2025, 2025/2026, 2026/2027. Publiczny nadawca pokaże przez 3 lata niemal 1,5 tysiąca meczów prowadzonych przez piłkarską centralę. Wszystkie transmisje będą dostępne za darmo w kanałach telewizji linearnej i online TVP, a także w aplikacji mobilnej i WWW Betlic. To niezwykle istotny krok na drodze promocji, a zarazem rozwoju piłki nożnej w Polsce.
W październiku 2023 roku PZPN ogłosił pozyskanie wyłącznych praw transmisyjnych dla rozgrywek 1. i 2. ligi przez TVP. Z kolei 20 czerwca br. federacja poinformowała o rozpoczęciu współpracy z marką Betclic. Współpraca objęła oba szczeble sponsoringiem tytularnym, równocześnie rozszerzając działania na poziomie 3. ligi. Teraz nowi partnerzy PZPN łączą siły, by zapewnić kibicom jak najszersze możliwości oglądania meczów ulubionych drużyn.
Różne opcje oglądania meczów
Od sezonu 2023/2024 fani będą mogli obejrzeć zupełnie za darmo każdy mecz Betclic 1. ligi poprzez serwis internetowy TVPSPORT.PL, w aplikacji smart TV oraz mobilnej TVP Sport. Dodatkowo cztery wybrane mecze w każdej kolejce udostępnione zostaną w telewizji linearnej: trzy na antenie TVP Sport oraz jeden w TVP3. Co więcej, jedna z niedzielnych gier będzie równolegle pokazywana w TVP Polonia. To łącznie 309 spotkań w każdym sezonie (plany uwzględniają transmisje meczów barażowych).
Kto skomentuje te mecze?
Wśród i komentatorów pracujących przy meczach znaleźli się m.in.: Jacek Laskowski, Grzegorz Mielcarski, Adam Marciniak, Maciej Iwański, Bartłomiej Kalinowski, Kazimierz Węgrzyn czy Tomasz Łapiński.
Ponadto TVP przez trzy lata obowiązywania kontraktu przeprowadzi transmisje 173 meczów Betclic 2. ligi w każdym sezonie (uwzględniając baraże). Co kolejkę kibice będą mogli obejrzeć trzy spotkania w serwisie internetowym TVPSPORT.PL, w aplikacji smart TV oraz mobilnej TVP Sport. Oprócz tego po jednym meczu w każdej serii gier znajdzie się w programie TVP Sport i TVP3.
Nowe możliwości
Co istotne, kluby Betclic 2. ligi będą mogły prowadzić transmisje meczów we własnym zakresie, jeżeli w danej kolejce spotkanie, którego są gospodarzem, nie znajdzie się na agendzie emisji TVP. Rozważana jest także możliwość transmitowania wybranych, najciekawszych spotkań Betclic 3. ligi. Wszystkie transmisje realizowane przez TVP będą dostępne równolegle w aplikacji WWW i mobilnej Betclic. Na mocy współpracy TVP zyskała tytuł głównego partnera telewizyjnego wymienionych rozgrywek. Logotypy TVP będą eksponowane m.in. w materiałach reklamowych, na stronach internetowych i obiektach sportowych klubów czy na biletach wstępu na mecze. Zwiększona dostępność transmisji meczów piłki nożnej w Polsce dzięki TVP to optymalna forma popularyzacji sportu w naszym kraju, realizująca misyjny charakter nadawcy publicznego.
– Piłka nożna jest najpopularniejszym sportem w Polsce, a zainteresowanie kibiców dotyczy zarówno meczów reprezentacji, jak i spotkań lokalnych zespołów. Zakup praw do transmisji Betclic 1. i 2. ligi to wypełnianie naszej misji publicznej i poszerzanie bogatej oferty programowej. Dzięki transmisjom tych rozgrywek w TVP kibice z danego regionu, dużych miast czy nawet małych miasteczek będą mogli śledzić w telewizji poczynania swoich drużyn. TVP jest najlepszym popularyzatorem polskiego sportu, a kanał TVP Sport, największy kanał sportowy w Polsce, jest najlepszą platformą do promocji piłki nożnej oraz Betclic 1. i 2. ligi. To, co najbardziej powinno cieszyć dziennikarzy i kibiców, to fakt, że dzięki transmisjom w TVP te rozgrywki będą ogólnodostępne, bez żadnych dodatkowych opłat – powiedział Jakub Kwiatkowski, dyrektor TVP Sport.
– Niezwykle cieszy nas perspektywa współpracy z tak zaangażowanym partnerem jak TVP. Szeroka dostępność meczów Betclic 1. i 2. ligi jest znakomitą wiadomością dla wszystkich fanów piłki nożnej w naszym kraju. Głęboko wierzymy, że rozgrywki staną się jeszcze atrakcyjniejszym produktem pod względem marketingowym i biznesowym, a to z kolei przełoży się na ich rozwój sportowy. Z naszej perspektywy szczególnie istotny jest dostęp do transmisji z poziomu aplikacji WWW i mobilnej Betclic, dzięki czemu kibice zyskują kolejne kanały za pośrednictwem których można śledzić poczynania ulubionych drużyn – powiedział Bartłomiej Płoskonska , country manager Betclic Polska.
– Jednym z podstawowych zadań PZPN jest organizacja życia piłkarskiego w Polsce oraz stwarzanie jak najlepszych warunków dla popularyzacji i rozwoju dyscypliny. Współpraca pomiędzy PZPN, firmą Betclic oraz TVP to historyczny krok na rzecz dalszej profesjonalizacji rozgrywek Betclic 1., 2., 3. ligi. Firma Betclic zapewni wsparcie finansowe aż 108 drużynom w każdym sezonie obowiązywania umowy. To wielka szansa rozwojowa dla tych zespołów. Zaangażowanie TVP znacząco podniesie prestiż rozgrywek Betclic 1. i 2. ligi oraz korzystne wpłynie na wartość marketingową klubów, których mecze będzie można śledzić zarówno w telewizji, jak i za pośrednictwem strony internetowej i aplikacji mobilnej – powiedział Łukasz Wachowski, sekretarz generalny PZPN.
–Współpraca z TVP, jak i nowym sponsorem tytularnym, firmą Betclic, zapowiada się niezwykle interesująco. W sezon 2024/2025 wchodzimy z nowymi partnerami, którzy gwarantują współpracę na najwyższym poziomie. Zyskają na tym przede wszystkim kibice, którzy będą mogli skorzystać z ogólnodostępnej oferty proponowanej przez TVP, jak i projektów przygotowanych przez firmę Betclic zarówno na stadionach, jak i w internecie – uważa Marcin Janicki, prezes 1. ligi piłkarskiej.
fot. TVP Sport