Wywiady
Herbalife - kim są naprawdę?
8. kwietnia 2012
autor: Krzysztof Baranowski
Wiele osób Herbalife poznało dopiero wtedy, gdy firma zainwestowała w sponsoring Wisły Kraków.

Najpierw na nasze pytania odpowiedział dyrektor generalny Herbalife na Polskę, Czechy i Słowację - Konrad Szałkiewicz.

- Herbalife wkracza na polski rynek sportowy. Jakie są oczekiwania w związku ze współpracą z Wisłą Kraków?
Konrad Szałkiewicz: - Nasze aktywne zaangażowanie w sponsoring sportowy wynika przede wszystkim z długofalowej strategii naszej firmy, która od lat opiera się na promocji aktywnego stylu życia i zdrowego sposobu odżywiania.

Pełniąc rolę partnera żywieniowego od wielu lat współpracujemy z najlepszymi i największymi zespołami i zawodnikami indywidualnymi reprezentującymi różne dziedziny sportu. Obecnie na całym świecie sponsorujemy ponad 100 drużyn oraz sportowców indywidualnych, a także zawody sportowe i imprezy fitness.

Współpraca z tak wieloma partnerami sportowymi, do grona których niedawno dołączyła również Wisła Kraków, daje nam możliwość budowania wizerunku firmy Herbalife i doskonale wpływa na jej rozpoznawalność. Trudno przecież o lepszą i bardziej wiarygodną reklamę, niż informacja, że znani i cenieni sportowcy tak chętnie stosują nasze produkty. Dzięki nawiązaniu współpracy z najbardziej utytułowanym polskim klubem sportowym, jakim jest Wisła Kraków, mamy więc możliwość dotarcia do licznych kibiców i osób wspierających krakowski zespół, a także ich partnerów.

- Firma została sponsorem odżywczym. Na jakich płaszczyznach realizowana będzie ta współpraca, co zyskają obie strony?
- Nasza współpraca z Wisłą Kraków nie będzie typowym sponsoringiem, który ograniczy się jedynie do zaopatrywania zawodników w wysokiej klasy produkty odżywcze, izotoniki i suplementy diety. Jako Wyłącznemu i Oficjalnemu Partnerowi Odżywczemu bardzo zależy nam na bliskiej współpracy z Panią dietetyk - Barbarą Frączek, a także lekarzem - Jackiem Jurką, którzy na co dzień pracują z piłkarzami Wisły. W ramach nawiązanej współpracy pragniemy nie tylko dostarczać im optymalne rozwiązania żywieniowe dostosowane do specyficznych odżywczych i energetycznych potrzeb naszych sportowców, ale także chcemy wspierać Wisłę wiedzą współpracujących z nami specjalistów w zakresie odżywiania. Zwracam tu szczególną uwagę na fakt, że wszystkie nasze produkty powstają w oparciu o najnowsze technologie i metody badawcze, które umożliwiają nam opracowywanie najwyższej jakości artykułów w pełni dostosowanych do potrzeb i oczekiwań zawodowych sportowców.

Nawiązanie współpracy z Wisłą Kraków jest kolejnym potwierdzeniem wyjątkowo wysokiej jakości naszych produktów, których formuła oparta jest o najnowsze zalecenia żywieniowe wypracowane przez najwyższej klasy naukowców oraz ekspertów ds. odżywiania współpracujących z Herbalife. Zaufanie ze strony najlepszych dietetyków i lekarzy, którzy odpowiadają za zdrowie i dobrą kondycję zawodników Wisły Kraków, dowodzi, że Herbalife to wiarygodny i uznany partner, który wspiera swoich podopiecznych nie tylko swoimi produktami, ale również szeroką wiedzą z zakresu żywienia.

- Dlaczego akurat Wisła? Czemu ten klub, a nie inny?
- W Herbalife współpracujemy z najlepszymi. Tak jak już wcześniej wspominałem, wychodzimy, bowiem z założenia, że im bardziej rozpoznawalny partner, tym lepsza rozpoznawalność marki. Pełniąc rolę partnera żywieniowego Herbalife od lat wspiera najwybitniejszych zawodników reprezentujących różne dziedziny sportu. Wśród sponsorowanych przez nas drużyn znajdują się m.in. tak znakomite klubu piłkarskie jak: FC Barcelona, Valencia, Spartak Moskwa czy LA Galaxy, którego najbardziej znanym zawodnikiem jest słynny brytyjski gracz, David Beckham. Oprócz tego wśród naszych podopiecznych są również jeden z najbardziej utytułowanych piłkarzy świata - Leo Messi, a także zawodnicy biorący w 2008 roku udział w igrzyskach olimpijskich w Pekinie, w tym m.in. triathloniści Deniz Dimaki, Lee Chi Wo i Olly Freeman oraz gimnastyczka Haruta Hirota, którzy stosują produkty Herbalife w swojej codziennej, sportowej diecie.

Zdecydowaliśmy się na współpracę z Wisłą Kraków, ponieważ jest to z jednej strony ikona polskiej piłki nożnej i najbardziej utytułowany klub ostatniej dekady, a z drugiej strony – ceniona marka rozpoznawalna na całym świecie.

- Czy można liczyć na rozszerzenie tej współpracy? Na chwilę obecną Państwa logo obecne będzie tylko podczas spotkań Pucharu Polski.
- Zgodnie z zapisami kontraktu, logo naszej firmy zostanie odpowiednio wyeksponowane nie tylko na rękawach koszulek używanych przez piłkarzy w trakcie rozgrywek o Puchar Polski, ale także na stadionie i w materiałach dystrybuowanych przez Wisłę Kraków. Aktualna umowa została podpisana na rok z możliwością przedłużenia na kolejne lata. Oczywiście liczymy na to, że w przyszłości uda nam się rozszerzyć współpracę o dodatkowo elementy, ale na razie skupiamy się na bieżącym wsparciu krakowskiej drużyny.

- Herbalife jest m.in. głównym sponsorem amerykańskiego LA Galaxy. Czy na podobną transakcję można liczyć w najbliższym czasie w Polsce?
- Rzeczywiście, kilka dni temu poinformowaliśmy o przedłużeniu naszego kontraktu sponsorskiego z amerykańskim klubem LA Galaxy. Przedłużona umowa będzie obowiązywała do 2022 roku, a jej wartość szacuje się łącznie na 44 mln dolarów. Jest to największy kontrakt sponsorski w historii Amerykańskiej Ligi Piłki Nożnej. W Polsce na początku tego roku nawiązaliśmy ścisłą współpracę z Wisłą Kraków i póki co skupiamy się na bieżącym wsparciu krakowskiej drużyny zgodnie z zapisami aktualnej umowy sponsorskiej. Oprócz tego, jako główny sponsor, aktywnie wspieramy także najważniejszą w Polsce, a zarazem największą w tej części Europy, imprezę triathlonową - Herbalife Triathlon Susz.

Na nasze pytania odpowiedział również Julian Cacchioli - zastępca dyrektora w wydziale prasowym Herbalife w brytyjskiej centrali firmy.

- Herbalife aktywnie wspiera sport na całym świecie. Jak ważna dla firmy jest promocja w tej dziedzinie codziennego życia?
Julian Cacchioli: - Herbalife ma ponad 150. partnerów na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Należą do nich kluby sportowe, indywidualni zawodnicy oraz wydarzenia sportowe związane z piłką nożną, hokejem, triathlonem, koszykówką, lekkoatletyką, pływaniem i wieloma innymi. Ten związek ze sportem odzwierciedla wiarę w istotę żywienia, jako podstawowego czynnika zdrowego stylu życia. Sponsoring Herbalife oparty jest na autentycznych relacjach z naszymi partnerami, co jest kluczowym elementem naszej strategii.

- Czym więc różni się - przykładowo - wspieranie FC Barcelony i Academici Coimbry? Dwa zespoły reprezentujące ten sam sport, ale o zupełnie innych celach.
- Pracujemy ze wszystkimi w taki sposób, aby był on dla niego najlepszy. Nasi lekarze opracowują indywidualne plany żywieniowe oraz przygotowują listę produktów Herbalife, które pomogą je zrealizować. Indywidualne podejście jest bardzo ważne, aby wycisnąć z zespołu wszystko, co możliwe.

- Nawiązując do kontraktu podpisanego z Los Angeles Galaxy - czy jest szansa na podpisanie równie lukratywnej umowy na terenie Europy?
- Współpraca Herbalife z Los Angeles Galaxy ma charakter globalny i jej rozszerzenie przyniesie korzyści również w Europie. Wracając do tematu, firma jest zawsze otwarta na wszelkie propozycje, ale obecnie skupiamy się na innych kontraktach, jakie podpisaliśmy. Jest prawie niemożliwe, aby znaleźć sportowca lub zespół, który rozpoznawalny będzie w każdym zakątku świata (może poza FC Barceloną), co znaczy, że lepiej skupić się na promocji o charakterze lokalnym bądź regionalnym.

- Czy parafowanie kontraktu z Wisłą Kraków zwiększy zaangażowanie Herbalife w sport na terenie Europy Wschodniej?
- Transakcja z polską drużyną piłkarską jest jedną z najbardziej rozbudowanych umów w Europie Wschodniej, ale z pewnością nie jest to nasz jedyny sponsoring w tym regionie. Nasza firma inwestuje we wspomniany już Triathlon Susz, czy hokejowy klub HC Pilzno. Współpracujemy również z węgierskim kajakarzem - Atillą Vajdą.
powrót » do góry » drukuj wyślij link komentarze (0) dodaj komentarz
© 2010-2019 SPORTMARKETING.PL. All rights reserved.