Wywiady
Gra planszowa może się cieszyć powodzeniem
3. stycznia 2012
Rozmawialiśmy z Jakubem Gromkiem, koordynatorem projektu Polish League +.

Kliknij na zdjęcie, aby je skomentować
- Na jakiej zasadzie i z kim uregulowano kwestie prawne zarządzania wizerunkiem piłkarzy oraz klubów?

- Z każdym z klubów podpisaliśmy umowę, na bazie której możemy wykorzystać wizerunek piłkarzy oraz herb klubu. Oczywiście z zastrzeżeniem, że zrobimy to tylko i wyłącznie na kartach, a także we wszelkich akcjach promujących projekt.

- Czy kluby za wykorzystanie wizerunku i swoich herbów chcą w zamian zysków ze sprzedaży? Innymi słowy - tort się jakoś dzieli między podmioty, z którymi macie umowę?
- Tak, każdy klub ma indywidualnie ustalony procent od sprzedaży.

- A co z Piłkarską Ligą Polską, nadzorcą rozgrywek?
- Nawiązaliśmy kontakt tylko i wyłącznie z klubami.

- Rozważacie "wejście" w ekstraklasę. Podjęte zostały już jakieś działania?
- W chwili obecnej nawiązaliśmy kontakt z kilkoma klubami ekstraklasy. Mamy nadzieje, że już w marcu tego roku minimum cztery dołączą do projektu. Tak jak i brakujące kluby pierwszej ligi (Arka Gdynia - mamy zapewnienie że jak tylko poszerzymy projekt o ekstraklasę to dołączy do projektu, Termalica Bruk-Bet, Zawisza Bydgoszcz, Olimpia Elbląg - rozmowy trwają).

- Jak to wygląda finansowo?
- Nakłady nie są duże ponieważ, na większe nas nie stać. W skład zespołu projektu PL+ wchodzi tylko dwóch studentów UE w Poznaniu, którzy od początku do końca wykonali cały projekt i sfinansowali początkową produkcje. Liczymy na to, że zamysł projektu się spodoba i z czasem produkcja będzie znacznie większa. Od 4 grudnia karty oraz gry są dostępne na ryku, w salonach Empik mieliśmy znakomitą sprzedaż i już produkt jest domawiany. Oprócz tego współpracujemy z regionalnymi hurtowniami głównie gier i zabawek, najczęściej w miejscowościach, w których kluby zdecydowały się na współpracę.

- A sklepy internetowe klubów?
- To zależy. Są kluby, które sprzedają gry w swoich sklepach, jak np. Pogoń Szczecin, czy Warta, ale i są takie, które tylko promują naszą stronę.

- Jakie pomysły na dalszy rozwój? Jakieś działania marketingowe? Prócz namiotu promocyjnego na meczach oczywiście.
- Nasze działania marketingowe są ograniczone, ponieważ nie ma na nie funduszy. W chwili obecnej pracujemy nad wersją wideo zasad gry, które umieścimy na witrynie plplus.pl oraz stronach internetowych, które zdecydowały się na patronat nad projektem, oraz nad zwiększeniem ilości punktów dystrybucji zarówno gier, jak i samych kart.

Rozmawiał Piotr Kasprzyk
powrót » do góry » drukuj wyślij link komentarze (1) dodaj komentarz
© 2010-2019 SPORTMARKETING.PL. All rights reserved.