Artykuły
Klubowy autokar – kaprys czy konieczność?
31. stycznia 2019
autor: Jakub Zaczkiewicz
Autobusy w klubowych barwach od wielu lat cieszą się popularnością wśród drużyn piłkarskich na całym świecie.


Trudno się temu dziwić, gdyż tak przygotowany pojazd z pewnością bardzo korzystnie wpływa na markę klubu, który nim podróżuje. Dawniej takie autokary posiadały wyłącznie wielkie firmy jak np. Real Madryt czy też Bayern Monachium. Obecnie jednak coraz więcej drużyn stawia na tego typu rozwiązanie – także w naszej rodzimej Ekstraklasie, gdzie klubowe autokary posiada już ponad połowa drużyn.

Nie tylko najwięksi

Co ciekawe coraz częściej w klubowe autobusy inwestują także drużyny z niższych lig. Dobrym przykładem jest tu chociażby Stal Rzeszów. Od kilku tygodni w rzeszowskich mediach głośno mówi się, że zespół z III ligi grupy IV na wyjazdowe mecze będzie podróżował takim oto cackiem:


 
Być może wiele osób zastanawia się teraz po co zespołowi z tak niskiej klasy rozgrywkowej klubowy autobus. Odpowiedzią może być tutaj świadomie realizowana strategia wzmacniania klubowej marki. I trzeba z pewnością przyznać, iż jego zakup świadczy właśnie o dojrzałości i wiedzy wśród władz o tym w jaki sposób budować i profesjonalizować wizerunek rzeszowskiej Stali.

W tym wypadku widać, iż klub nie czekając na sukces sportowy postawił właśnie na rozwój silnej klubowej marki. Dzięki temu, gdy sukcesy sportowe już nadejdą klub będzie do nich przygotowany na marketingowym szczeblu. Za konsekwentne budowanie takich solidnych biznesowych podstaw z pewnością „Stalowcom” z Rzeszowa należy się duży plus.

Kluczem świadomość znaczenia marki?

Wydaje się zatem, iż w kwestii klubowych autokarów nie tyle liczy się zasobność portfela i klasa rozgrywkowa danego zespołu, co poziom świadomości wśród klubowych władz tego jak duże znaczenie w obecnej futbolowej rzeczywistości ma wysokiej jakości brand.

To właśnie marka w znaczny sposób wpływa na to w jaki sposób postrzegany jest klub przez otoczenie - zarówno to kibicowskie, jak i sponsorskie. To z kolei w prostej linii pozwala chociażby zwiększyć dynamikę osiąganych przychodów co zawsze jest przecież rzeczą priorytetową dla każdego profesjonalnego piłkarskiego klubu. 
powrót » do góry » drukuj wyślij link komentarze (0) dodaj komentarz
© 2010-2019 SPORTMARKETING.PL. All rights reserved.