Artykuły
FOX szybko dostało obuchem. Pozbierali się?
6. czerwca 2018
Gdy FOX wydawało 400 milionów dolarów na prawa medialne do Mistrzostw Świata FIFA w 2018 i 2022 roku wydawało się, że to świetny interes.


Stoczona walka z ESPN o możliwość pokazywania największej imprezy piłkarskiej świata w kontekście rozwoju popularności soccera i reprezentacji, w której co prawda nie ma może już takiej legendy jak Landon Donovan, ale są inni, z którymi młodzi Amerykanie chcą się utożsamiać, miała być szansą na zarobek.

Mistrzostwa bez swoje drużyny?

Uderzenie nadeszło dość niespodziewanie. Zespół Bruce’a Areny przegrał z Trynidadem & Tobago, a na mundial do Rosji wybierze się Panama. FOX stanęło przed wyzwaniem i natychmiast próbowało rozładować sytuację. W świat wypuszczono informację, że brak Amerykanów na turnieju nie będzie miał istotnego wpływu na modele ekonomiczny, który obrało FOX, aby odzyskać zainwestowane fundusze i jeszcze coś na tym zarobić.

„Nawet jeśli Stany Zjednoczone zostały wyeliminowane, główne gwiazdy światowego futbolu takie jak Lionel Messi i Cristiano Ronaldo mają swój bilet na Mistrzostwa Świata. Dodatkowo zagrają takie zespoły jak Anglia czy Meksyk, które mają znaczące społeczności kibiców w Stanach Zjednoczonych” - informowało FOX.

Strata będzie. Problemy są gdzie indziej

Analiza przeprowadzona przez kierownictwo stacji została potwierdzona przez kilku specjalistów na amerykańskim rynku mediów. Według badań, brak amerykańskiej drużyny narodowej powinien spowodować straty z reklam na poziomie od 10 do 20 milionów dolarów.

- Uważamy, że brak amerykańskiej reprezentacji będzie oczywiście miał negatywny wpływ. Będzie to jednak marginalne i zgodne z pierwotnymi szacunkami - skomentował sytuację Brian Wieser, analityk Pivotal dla „Reutersa”.

Ba, uważa się, że większym problemem dla Fox będzie różnica czasów między Stanami a Rosją. Specjaliści twierdzą także, że skoro większość gigantów wspierających turniej prowadzi przy okazji turnieju finałowego strategie globalnej komunikacji to brak Stanów Zjednoczonych nie powinien tak naprawdę ograniczać apetytu reklamodawców, którzy chcą komunikować się na terenie USA podczas wydarzenia.

Nowe technologie - jaki nie teraz to kiedy?

Można powiedzieć więcej. FOX robi wszystko, aby jak najlepiej wykorzystać Mistrzostwa Świata FIFA. Świadczy o tym na przykład umowa zawarta z IBM. Na jej mocy, poprzez połączenie sił FOX Sports, IBM iX i IBM Watson Media powstała platforma oparta na sztucznej inteligencji przygotowująca skróty z meczów, które mogą być wykorzystane przez nadawców i kibiców.

FOX będzie wykorzystywać zautomatyzowane i zaawansowane metadane IBM Watson Media do szybkiego przeglądania nowych i archiwalnych nagrań, aby zidentyfikować momenty meczów i wyprodukować materiały w niemal rzeczywistym czasie.

Dla kibiców powstała platforma wideo "The Highlight Machine" sponsorowana przez adidasa, która pozwala na przeglądanie archiwum z poprzednich turniejów. Pozwala również na personalizację tychże materiałów i dzielenie się nimi.



Kampania z rozmachem, po amerykańsku

David Beckham, Ryan Reynolds, Joel Embiid, Alex Morgan oraz Evander Holyfield pojawili się w kampanii „The World Becomes the FIFA World Cup”. Celem było pokazanie ich entuzjazmu do wspierania zawodników i reprezentacji uczestniczących w mundialu. Głównym elementem był spot „This Summer”.

- Nie ma nic większego niż Mistrzostwa Świata FIFA. Łączą świat sportu i celebrytów w niecodzienne, miesięczne wydarzenie popkultury - przyznał Robert Gottlieb, wiceprezes ds. marketingu Fox Sports.

Podkreśleniem tych słów jest wykorzystanie jako podkładu muzycznego singla „Over and Over and Over” w wykonaniu legendarnego Jack’a White’a.



Nowe media to potęga

FOX Sports postarało się także o zapewnienie niespotykanego dotąd zasięg medialnego. Relacje ze wszystkich 64 meczów na żywo w telewizji i wykorzystanie arsenału cyfrowego oraz mediów społecznościowych. Dodać też trzeba transmisje poprzez internet.

adidas dołączył do tego wysiłku jako sponsor prezentujący wszystkie relacje strumieniowe FOX Sports na wszystkich ich platformach cyfrowych dotyczących całego turnieju. Coca-Cola sponsoruje popularny format skrótów meczów „90 w 90”, a także dołączyła do adidasa jako współsponsor zespołu Team Channels.



A studio?

Oczywiście, że i tu mamy do czynienia z rozmachem. FOX Sports będzie transmitować swoje programy telewizyjne, jak i cyfrowe ze studia umiejscowionego na Placu Czerwonym w Moskwie. Będą to cztery formaty: FIFA World Cup Today, FIFA Word Cup Live, FIFA World Cup Tonight oraz FIFA World Cup Now.



Wszystko wygląda na takie… amerykańskie i rozmachem. I to szczególnie nie dziwi. Jednak całość zweryfikują wyniki finansowe i oglądalność, a te dane poznamy zapewne po turnieju. Nie można natomiast FOX odmówić rozmachu. 
powrót » do góry » drukuj wyślij link komentarze (0) dodaj komentarz
© 2010-2018 SPORTMARKETING.PL. All rights reserved.