Wywiady
Ekstraklasa i pierwsza liga to spora różnica
20. czerwca 2013
autor: Krzysztof Baranowski
Piast Gliwice ma za sobą najlepszy sezon w historii klubu. O klubowym marketingu rozmawialiśmy z Przemysławem Pliszem - dyrektorem marketingu i rzecznikiem prasowym.


- Jak wygląda dział marketingu Piasta?


Obecnie w dziale marketingu pracuje sześć osób (Dyrektor ds. Marketingu i Rzecznik Prasowy w jednej osobie, Manager ds. kontaktu z klientem biznesowym, Manager ds. organizacji i marketingu, Manager ds. marketingu i komunikacji, Manager ds. marketingu i komunikacji, Pracownik biurowy), a dodatkowo wspomagają nas praktykanci.

Dział marketingu jest jednoczesnie działem organizacyjnym, który zajmuję się m.in: pozyskiwaniem i obsługą sponsorów oraz reklamodawców, promocją meczów i klubu, organizacją meczów oraz rozmaitych eventów, promocją i organizacją sprzedaży karnetów oraz biletów, czy organizacją zakupu i sprzedaży gadżetów, itp.

- Klub ma za sobą udany sezon. Ułatwi to promocję w regionie? Planowane są akcje marketingowe na szerszą skalę?

Udany sezon niewątpliwie powinnien wpłynąć na wzrost zainteresowania, a tym samym promocji klubu. Dzisiaj Piast Gliwice jest najlepszym klubem na Śląsku i jako jedny z tego regionu gra w europejskich pucharach. Wszystko to sprawia, że o klubie się mówi więcej niż kiedykolwiek. Wciąż jednak jesteśmy klubem na dorobku także środki na tę promocję powinny być na wysokim poziomie, co w obecnej rzeczywistości niestety jest trudne.

- Jak zamierzacie wykorzystać awans do europejskich pucharów w kontekście marketingowym?

Przede wszystkim chcielibyśmy wyjść w kierunku zarówno kibiców jak i sponsorów, którzy do tej pory mieli małą bądź nawet żadną styczność z naszym klubem. Chcemy pokazać się jako klub, który potrafi realizwoać postawione sobie cele, jako klub który jest profesjonalny i warty zaufania. Chcemy pokazać kibicom, że stadion w Gliwicach to przyjemne i bezpieczne miejsce, na które warto przychodzić całymi rodzinami. Jest to również wyraźny sygnał dla sponsorów, dla których Piast Gliwice może jawić się jako marka godna zaufania. Awans do europejskich pucharów pozwoli nam pokazać się szerzej aniżeli tylko na arenie krajowej, chcemy aby o klubie i naszym mieście mówiło się dobrze, dlatego podejmiemy szereg działań w celu ciągłego polepszania wizerunku i zrobimy wszystko, aby zaznaczyć, nie tylko sportowo, swoją obecność na mapie Europy.

- Na jakich płaszczyznach klub współpracuje z miastem?


Klub bardzo szeroko współpracuje z miastem, nie sposób wymienić wszystkich płaszczyzn tych działań. Warto nadmienić, że takim transparemtnym projektem jest program "Szkoła na stadionie - uczę się sportowych emocji". Program zainicjowany przez klub we współpracy z miastem i dyrektorami szkół cieszy się dużym powodzeniem. Program ten to nie tylko wizyty piłkarzy w szkołach czy zwiedzanie stadionu, ale również promocyjne ceny biletów na specjalnie wydzielony sektor szkolny gdzie nie tylko młodzież szkolna, ale i przedszkolaki uczą się i kibicują w myśl pozytywnych emocji związanych ze zdrową rywalizacją, która toczy się nie tylko na boisku, ale i w życiu codziennym.

- W Gliwicach jest kilka większych klubów sportowych, ale w zasadzie tylko piłkarski Piast reprezentuje ekstraklasowy poziom. Ułatwia to integrację z mieszkańcami? Społeczność utożsamia się z klubem?

Kluczowym elementem tej integracji był moment oddania do użytku, niespełna dwa lata temu nowego stadionu miejskiego, na którym Piast Gliwice rozpoczął swój marsz najpierw do ekstraklasy a teraz do europejskich pucharów. Nowy, kameralny, przyjemny i bezpieczny stadion oraz dobrze spisująca się drużyna piłkarska to wyśmienite połączenie, które sprawia, że klub jest nie tylko rozpoznawalny lokalnie, ale stał się jednocześnie mocnym elementem naszej rzeczywistości.

- Minął pierwszy sezon w ekstraklasie. Czym różni się marketing w pierwszej lidze, od tego w wydaniu ekstraklasowym?


Nie ma co się oszukiwać, że marketing pierwszoligowy i ekstraklasowy są diametralnie różne. Przede wszystkim będąc w ekstraklasie spotykamy się z większym zainteresowaniem ze strony sponsorów, reklamodawców, no i oczywiście mediów. Do tego dochodzą transmisje telewizyjne ze wszystkich meczów podczas, których prezentowani są nie tylko sponsorzy klubu, ale i całej ligi, co nakłada na nas dodatkowy ciężar dbałosci o należyte wykonywanie  nałożonych na nas obowiązków związanych z eksponowaniem materiałów reklamowych. W ekstraklasie nie ma miejsca na wpadki, które "wybacza" pierwsza liga.

- Jakie jest zdanie działaczy Piasta na temat planowanej reformy ligi?

Jako klub reformę ligi poparliśmy, na ocenę jednak przyjdzie czas po zakończeniu pierwszego sezonu w nowej rzeczywistości.

- W 2011 roku straciliście domenę piastgliwice.pl. Jakie jest stanowisko klubu na ten temat?


Od tego czasu utworzyliśmy nową stronę internetową z nową domeną www.piast-gliwice.eu, która poprzez swój profesjonalny wygląd i przystępną formę bardzo szybko zaczęłą zyskiwać swoich fanów. Dzisiaj nasza strona jest odwiedzana średnio 300 tysięcy razy. Za starą domeną nie tęsknimy tylko promujemy nową.

Rozmawiał Krzysztof Baranowski
powrót » do góry » drukuj wyślij link komentarze (0) dodaj komentarz
© 2010-2019 SPORTMARKETING.PL. All rights reserved.