Zdaniem eksperta
Najlepsze reklamy 2012 roku
2. stycznia 2013
Ciężko było uporządkować, nadać kolejność spotom, które widzieliśmy w 2012 roku. Dlatego nie ma tu klucza, ale każda z reklam warta jest obejrzenia!

Nike: Find Your Greatness
Dlaczego: Nike tym spotem wyznaczył inny, nowy poziom ambush marketingu.

Procter and Gamble: Best Job
Dlaczego: P&G wzrusza, pokazuje emocje.

Gillette: Here’s To Dad
Dlaczego: Było wideo dla mam, to teraz coś dla ojców.

Nike: Mercurial Vapor VIII – Cristiano Ronaldo vs Rafael Nadal
Dlaczego: Fajny pomysł, choć nie jest nowy. Człowiek jednak mimochodem się uśmiecha oglądając nietypowy mecz.

GoPro Camera: GoPro HERO3 – Black Edition
Dlaczego: Sport amatorski ciągle jest bardzo ważny dla każdego z nas. Nagrywanie naszych zmagań to część zabawy, a ten spot świetnie to obrazuje.

Nike: Half glass
Dlaczego: Przypomina, że szklanka jest do połowy pełna, a nie do połowy pusta.

Coca-Cola: Polar Bears
Dlaczego: Świetny pomysł pokazujący niedźwiedzie polarne grające w… futbol amerykański. Pokazana oczywiście w trakcie Superbowl.

Quechua: Brand Movie
Dlaczego: W Polsce pojawił się dopiero wcześniejszy spoty marki, którą można nabyć w sieci Decathlon. Nowy nie jest gorszy, ba, może jest lepszy. Tak czy inaczej pokazuje jak blisko każdego jest natura.

Channel 4: Meet The SuperHumans
Dlaczego: Ukazuje prawdziwy sport, a chodzi tu przecież o paraolimpiadę. Taki sport, który w wielu dyscyplinach powoli gdzieś się zatracił.

BBC: UK Stadium
Dlaczego: Igrzyska Olimpijskie były najważniejszą dyscypliną ubiegłego roku, a to po prostu najlepszy spot im poświęcony. Także stylistycznie.

Nike: Brasil x Brasil
Dlaczego: Idealnie uświadamia, że często naszym jedynym wrogiem jesteśmy my sami.

Adidas: we all run
Dlaczego: Podejrzewam, że wielu ludzi mogło zacząć biegać właśnie od tego spotu. Biegajmy, bo to samo zdrowie.

Rząd Argentyny: Trening na Falklandach
Dlaczego: Przed Igrzyskami Olimpijskim w Londynie rząd argentyński przygotował spot, za który później… przeprosił. Nie zmienia to faktu, że spot, choć kontrowersyjny, to zarazem niesie za sobą ogromne emocje.

Visa: The Difference
Dlaczego: Narracja Morgana Freemana oraz złota tonacja materiału pokazująca Michaela Phelpsa trafia do mnie jak nic innego.

ESPN: This is What Fans Are Made Of
Dlaczego: Zdecydowanie najlepszy materiał zapowiadający mecz 2012 roku. Derby Manchesteru były jeszcze bardziej wyjątkowe.

Turkish Airlines: Kobe vs Messi
Dlaczego: Mamy dwie wielkie gwiazdy, które rywalizują między sobą o względy kibica. Ich starania są jednak próżne. Jak w życiu.

Adidas: The Cautionary Tale of Ebenezer Snoop
Dlaczego: Bo to bardzo nietypowa opowieść wigilijna. Poczujmy jeszcze raz choć trochę klimatu ostatniego Bożego Narodzenia. Z mocnym przymrużeniem oka.

NBA: BIG Color
Dlaczego: Proste pomysły bywają najlepsze. I tak jest właśnie w tym przypadku.

Nike: My Time Is Now
Dlaczego: Przy okazji Euro 2012 był to zdecydowanie najlepszy materiał. Zrealizowany z rozmachem, efektownie i poczuciem humoru.

Jordan: This is Where It Starts
Dlaczego: Chyba wszyscy lubimy “oglądać” jak to wszystko się zaczęło. Tak jest i tym razem. W podwójnej dawce.

Red Bull Kluge: The Athlete Machine
Dlaczego: Z czym kojarzy się marka Red Bull? Z ekstrawagancją, dynamiką, inteligencją i kreatywności. Tu mamy wszystko razem do potęgi entej.

Pepsi: Uncle Drew Part 2
Dlaczego: Pierwsza część była mistrzowska, druga już tak nie zaskakuje, ale również jest dobra. Nawet bardzo.

Samsung: LeBron’s Day with the Samsung Galaxy Note II
Dlaczego: LeBron James pokazuje wszystkie aspekty nowoczesnego używania smartfona. Życiowe to…

Red Bull: Project Stratos
Dlaczego: Skok Felixa Baumgartnera był wyjątkowym zdarzeniem, który potwierdził i wypozycjonował na szczycie na dłuższy czas markę Red Bull.

Rugby Football League: Rugby League of the Extraordinary
Dlaczego: Rugby ci u nas jak na lekarstwo, zatem warto tu zamieścić ten materiał. Tym bardziej, że daje radę.

BNN: Gay? There`s nothing queer about it
Dlaczego: Sugestywny materiał, który rozpoczął akcję mającą na celu obalić tabu, jakim jest jest piłka nożna I homoseksualizm. W program włączyła się między innymi KNVB (Holenderska Federacja Piłkarska)

Nike: Parallel Journeys
Dlaczego: Krykiet to dla wielu dyscyplina sportu niepojęta. Nike wspaniale oddał ducha tej narodowej dyscypliny w Indiach.

Makia Racing: How we got Kimi Räikkönen
Dlaczego: Gdy wszyscy myśleli, że ten kierowca wyścigowy zmieni zespół, a oczekiwanie podkręcało odliczanie na stronie, okazało się, że… Sami zobaczcie.

NBA BIG: The King of New York
Dlaczego: Spike Lee zakochany w NY Knicks, a w tle “Get Up Stand Up" od Public Enemy. To wystarczająca rekomendacja.

NBC: Red Bull Signature Series
Dlaczego: Kolejny raz mamy Red Bulla w tle. Cóż, świetna muzyka, fenomenalny obraz. Idealne połączenie, które utkwiło mi od stycznia i towarzyszy po dziś dzień.

Alex Thomson Racing: The Keel Walk
Dlaczego: Nie wiele osób umie chodzić po wodzie. Szczególnie w garniturze od Hugo Bossa. On umie.

AMG: Christmas 2012
Dlaczego: Mało w zestawieniu reklam związanych ze sportem motorowym, zatem te niezwykłe życzenia świąteczne pasują tu jak nic innego.

Louis Vuitton Interpreting Muhammad Ali`s `Dream`
Dlaczego: Pomysł oraz jego wykonanie to często podstawa. Tu to wszystko jest, a dodatkowo niebanalny klimat całości.

DO YOU FOOTBALL: FC St. Pauli Trikot 2012/13
Dlaczego: Najlepsza reklama nowych strojów piłkarskich w 2012 roku. Firma ponownie zaskoczyła i zrobiła to bardzo efektownie.

Gatorade: What’s inside
Dlaczego: Usain Bolt i Gatorade – ta współpraca rozwija się dynamicznie. Firma podkreśla, że nie była oficjalnym sponsorem igrzysk, ale była tam gdzie najbardziej jej potrzebowano – wewnątrz organizmów sportowców pozytywnie wpływając na ich formę.

Adidas: UEFA Euro 2012 Final - Spanish Champions 2012
Dlaczego: Emocje kibiców, którzy byli z reprezentacją Hiszpanii, razem z kadrą przeżywali każdą sekundę, to rzecz bezcenna.

Nike: My time is now - Wayne Rooney
Dlaczego: Firma w ciekawy sposób wykorzystała powrót do gry po zawieszeniu Wayne’a Rooney’a.

Adidas: Vinotinto 2012
Dlaczego: Chłopiec w koszulce reprezentacji Brazylii z nazwiskiem Kaki na plecach pisze list do swojego idola. Pamiętajmy, że „Canarinhos” są ubierani przez Nike. Następnie rusza, by włożyć go do skrzynki przed rezydencją piłkarza i wtem...

Tesco Polska: Apel Henia do polskich piłkarzy
Dlaczego: Apel nie pomógł, ale była to bez dwóch zdań najlepsza polska reklama w trakcie Euro 2012.

ESPN: Michael Jordan Commercial -- It`s Not Crazy, It`s Sports
Dlaczego: Dobra gra słowem zawsze bawi. Tak jest i tym razem.

Nike: Share Your Story
Dlaczego: Spike Lee został ambasadorem Nike. Uznaje się go za najwybitniejszego twórcę kina afroamerykańskiego, a to wystarczający powód, aby obejrzeć ten spot.

Lech Poznań: Lech na mieście
Dlaczego: W Polsce, jeżeli chodzi o działania klubów powoli coś się zaczyna dziać. Kampania viralowa „Kolejorza” jest fajnym tego przykładem.

Korona Kielce: Czas na podjęcie wyboru
Dlaczego: Zaangażowanie wszystkich stron, tych kibicowskich, oficjalnej, nieoficjalnych, w kampanię bywa nieraz bardzo trudne. Tu udało się idealnie. No i to porwanie Macieja Korzyma.
powrót » do góry » drukuj wyślij link komentarze (0) dodaj komentarz
© 2010-2019 SPORTMARKETING.PL. All rights reserved.