Aktualności
 
Niemcy ostrzegają rodaków przed Euro
 
6. września 2011, 14:54
autor: Krzysztof Baranowski
źródło: Gazeta Wyborcza
 
Niemieckie media dyskredytują Polskę w oczach swoich rodaków. Fani piłki nożnej wybierający się z tego państwa na Euro 2012 mają odczuwać zagrożenie.
Kliknij na zdjęcie, aby je skomentowaćProgram przygotowany przez stację ZDF na temat przygotowań do Euro 2012 nie pozostawia złudzeń - według niemieckich mediów Polska to dziki kraj. Jak informują dziennikarze, przyszłoroczne Mistrzostwa Europy będą odbywać się w atmosferze stadionowych zadym, które wszczynać będą naziści, antysemici i rasiści pod postacią lokalnych kibiców.

- Fani prowadzą swoje wojny. Brutalni chuligani stają przeciwko sobie kierowani antysemityzmem i nienawiścią rasową. Tam niewyobrażalna przemoc jest częścią stadionowego życia - takimi słowami rozpoczyna się reportaż programu Frontal 21.

Reportaż przeprowadzany w Warszawie pokazuje napisy na murach, które nawołują do przemocy wobec innych drużyn i narodowości. - Problemem nie są same napisy i naklejki, ale to, że kibice wcielają je w życie - tłumaczy jeden z niemieckim dziennikarzy.

Jednym z głównych bohaterów programu jest Piotr Staruchowicz, znany w kraju pod pseudonimem "Staruch". Autorzy podkreślają, że mimo postępowania w prokuraturze, jakie toczy się przeciwko niemu, jest on niezwykle spokojnym człowiekiem. Do obrony tego "niezwykle spokojnego człowieka" przyłączyła się niedawno także Beata Kempa z PiS.

Nadawca ujął także - choć jest on mocno zmarginalizowany - wątek ukraiński. Zaczepieni w pociągu mieszkańcy Kijowa głoszą hasła rasistowskie. - Może nawet Murzyni przyjadą. Niech lepiej oni w Afryce zostaną. Homoseksualistów też nie chcemy. Są obcy. Wszystkich nie chcemy - mówi z przejęciem jeden z podróżnych.

Jeżeli była to zagrywka zaplanowana przed spotkaniem reprezentacji Polski z kadrowiczami Joachima Loewa, to można jedynie powiedzieć, że bardzo niesmaczna...
 


Słowa kluczowe: loew | niemcy | euro | 2012 | kibol | zadyma
 
powrót » do góry » drukuj wyślij link komentarze (0) dodaj komentarz
 
 
© 2010-2019 SPORTMARKETING.PL. All rights reserved.