Aktualności
 
Technologia sportowa wsparciem dla młodej Legii
 
17. lutego 2020, 10:52
źródło: Legia Warszawa
 
Akademia Piłkarska Legii Warszawa rozpoczęła współpracę z PlayerMaker, firmą zajmującą się technologią sportową.

Jej czujniki rejestrują każdy ruch oraz kontakt zawodnika z piłką. Legia została pierwszym klubem, który zastosował tę technologię obok czołowych zespołów z Wielkiej Brytanii, Ameryki Łacińskiej i Azji.

Zakładane na obuwie czujniki PlayerMaker po każdej sesji treningowej przetwarzają w chmurze parametry techniczne, taktyczne i biomechaniczne każdego z zawodników, jak i całego zespołu. Trenerzy mogą wykorzystać tę wiedzę dla podwyższenia jakości zajęć i przygotowania zindywidualizowanego zestawu ćwiczeń dla zawodników. Czujniki odczytują każdy ruch piłkarzy, dzięki czemu sztaby uzyskają dostęp do kompleksowego rozkładu obciążenia biomechanicznego kończyn dolnych, a także do szczegółowej analizy poruszania się po boisku. Informacje te mogą być również kluczowe dla zapewnienia kontuzjowanym zawodnikom szybszego powrotu do zdrowia i zapewnią system wczesnego ostrzegania przed kontuzjami.

- PlayerMaker to technologia, która przyciągnęła i zainteresowała wiele wybitnych osób związanych z piłką nożną. Jednym z nich jest Arsene Wenger, który został jej inwestorem - mówi Łukasz Bortnik, szef przygotowania fizycznego pierwszego zespołu Legii Warszawa, który uczestniczył w sprowadzeniu narzędzia do Akademii Legii. - PlayerMaker posiada ogromny potencjał i może rzeczywiście zmienić sposób w jaki oceniamy, mierzymy i analizujemy objętość i intensywność pracy piłkarzy.

Legia Warszawa w czerwcu 2020 roku otworzy ośrodek szkoleniowy - Legia Training Center wraz z badawczo-rozwojową częścią LegiaLAB, która będzie koncentrować się na optymalizacji przygotowania fizycznego oraz identyfikacji talentów.

Guy Aharon, dyrektor generalny PlayerMaker, dodał: - Cieszymy się, że w tak kluczowym momencie, tuż przed oddaniem Legia Training Center, możemy rozpocząć współpracę z Legią Warszawa. To dla nas ogromny powód do satysfakcji, że duży europejski klub inwestuje w naszą technologię, która w najbliższych latach pomoże mu uzyskać znaczącą przewagę konkurencyjną.
 
 


 
powrót » do góry » drukuj wyślij link komentarze (0) dodaj komentarz
 
 
© 2010-2020 SPORTMARKETING.PL. All rights reserved.