Aktualności
 
Liverpool FC potwierdza kontrakt z Nike
 
7. stycznia 2020, 14:12
źródło: SportBusiness
 
W końcu oficjalnie można już poinformować, że od sezonu 2020/21 Liverpool FC zmienia sponsora technicznego.

New Balance zastąpi zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami Nike. Kontrakt rozpocznie swój bieg od 1 czerwca 2020 roku.

Nike będzie produkował i dostarczał dla klubu stroje meczowe, treningowe oraz podróżne. Rzecz jasna, porozumienie tyczy się pierwszej drużyny, zespołu kobiet, wszystkich ekip akademii, jak i Liverpool FC Foundation.

- Nasz ikoniczny strój jest kluczowym elementem naszej historii i tożsamości. Witamy Nike w naszej rodzinie, jako nowego dostawcę strojów i mamy nadzieję, że będą świetnym partnerem klubu, zarówno na miejscu, jak i na świecie, gdzie chcemy powiększać liczbę naszych kibiców - powiedział Billy Hogan, dyrektor zarządzający Liverpool FC oraz dyrektor handlowy.

Przypomnijmy, że pod koniec zeszłego roku Liverpool FC musiał toczyć sądową batalię z New Balance, które domagało się prawa do dopasowania do oferty Nike. Ten jednak, choć samą podstawę proponował niezbyt wysoką, to zarazem podkreślał, że jest firmą o dużo większym zasięgu, co pozwoli wygenerować większe wpływy dla klubu. 

Otóż podstawowa oferta wynosząca około 30 milionów funtów rocznie nie jest znacznie wyższa niż obecna wartość umowy z New Balance - 25 mln funtów rocznie. Nike ma jednak dokładać tantiemy ze sprzedaży produktów sygnowanych herbem klubów.

"Liverpool Echo" sugeruje, że może to być 20 procent od sprzedaży netto. „SportBusiness” skontaktował się z ekspertami branżowymi, którzy uważają, że roczna sprzedaż netto w wysokości około 100 mln funtów byłaby bezpiecznym minimalnym szacunkiem dla takiego klubu jak Liverpool FC. Tym samym przedstawiciel Premier League na sezon łącznie dostawałby około 50 mln od kontraktu (30 mln podstawy + 20 mln ze sprzedaży).

New Balance zostało sponsorem klubu w 2015 roku. Wcześniej przez trzy lata było to Warrior Sports należące także do firmy z Bostonu.
 


 
powrót » do góry » drukuj wyślij link komentarze (0) dodaj komentarz
 
 
© 2010-2020 SPORTMARKETING.PL. All rights reserved.