Aktualności
 
Nowa edycja kampanii EXTRAsprawni
 
1. grudnia 2019, 11:20
źródło: informacja prasowa
 
Kampania EXTRAsprawni ma na celu pokazać wspólną twarz sportu i przekonać, że sportowców z niepełnosprawnościami oraz tych sprawnych więcej łączy, niż dzieli.

EXTRAsprawni 2019 to już druga odsłona kampanii społecznej realizowanej przez Avalon EXTREME. W tym roku odbywa się ona pod hasłem „Prawdziwy sport jest jeden” i ma na celu zmianę postrzegania sportu osób z niepełnosprawnościami. Projekt ma pokazać, że jest on równie spektakularny i emocjonujący co sport osób sprawnych.

W ramach tej inicjatywy w mediach pojawi się spot, w którym udział wzięła grupa wyjątkowych sportowców. Bohaterami klipu są ambasadorowie Avalon EXTREME: Sebastian Luty (utytułowany kierowca rajdowy, sparaliżowany w 95%) i Szymon Klimza (pasjonat sportu, m.in. treningu wytrzymałościowego, narciarstwa alpejskiego, sitwake’a, biegów ekstremalnych, kolarstwa), którym wózek nie przeszkadza w realizacji sportowych pasji. Projekt wsparli też goście specjalni, którzy poprzez swój udział chcą wyrazić solidarność i wsparcie dla idei kampanii: Krzysztof Hołowczyc (legenda polskiej motoryzacji, wybitny kierowca rajdowy i osobowość medialna) i Akop Szostak (znany trener personalny, zawodnik MMA, znany vloger). Spot będzie emitowany w telewizji, radiu oraz w Internecie. O potrzebie kampanii i swoim zaangażowaniu w nią, jej bohaterowie mówią w ten sposób:

- Chcemy zmienić myślenie o niepełnosprawności, zarówno wśród osób z niepełnosprawnościami, jak i sprawnych. Sport jest jeden, gdyż od każdego wymaga wysiłku i zaangażowania, pasji i dążenia do wyznaczonego celu. To łączy nas wszystkich, bez względu na kondycję fizyczną. Na torze ścigam się z zawodnikami w pełni sprawnymi i nie mam żadnej taryfy ulgowej. Dzięki kampanii EXTRAsprawni po raz drugi pokazujemy, że sporty uprawiane przez osoby z niepełnosprawnościami są równie ciekawe i ekscytujące co te osób sprawnych – mówi Sebastian Luty, ambasador Avalon Extreme Racing.

- Od lat obserwuję i wspieram Avalon EXTREME i dokonania jej ambasadorów. Ich niesamowity hart duchu, siła oraz wytrzymałość są zarówno dla mnie, jak i dla wielu innych osób, ogromną inspiracją i zasługują na podziw. Udział w kampanii to ogromny zaszczyt i świetna okazja, aby pokazać społeczeństwu, że warto kibicować sportowcom z niepełnosprawnościami i ich doceniać, gdyż robią niesamowite rzeczy. Sport jest wspaniałym ogniwem, który nas wszystkich łączy – podsumowuje Krzysztof Hołowczyc.

Spot to nie jedyny element kampanii. Dodatkowo, 27 listopada wystartował #avalonbinchallenge, dzięki któremu każdy w łatwy sposób może wesprzeć ideę kampanii. Internetowe wyzwanie polega na nagraniu krótkiego video, na którym rzuca się piłką, kulką papieru lub chociażby ogryzkiem do kosza. Filmik dokumentujący wykonanie challenge’u należy opublikować na Facebooku lub na innych kanale społecznościowym, dorzucając hasztagi: #extrasprawni, #avalonbinchallenge i wytypować trzy kolejne osoby do wykonania zadania, oznaczając ich profile na Facebooku.

Rzut do celu wykonywany przez rożne osoby, na różne sposoby i przy użyciu różnych akcesoriów, jest metaforą. Akcja pokazuje, że każdy, bez względu na wiek, płeć czy kondycję fizyczną, jest różny, ale wszyscy mogą osiągać cele, które sobie wyznaczą.

Sport ekstremalny a OzN

Kampania EXTRAsprawni to jedna z wielu inicjatyw Avalon Extreme, projektu, który ma na celu popularyzację sportów ekstremalnych wśród osób z niepełnosprawnościami w integracji z osobami pełnosprawnymi. Dzięki szerokiej dystrybucji spotów poprzez ogólnopolskie media, Avalon Extreme chce pokazać, że osoby z niepełnosprawnościami mogą realizować swoje niesamowite pasje i odnosić w tym sukcesy. Sportowcy z niepełnosprawnościami zasługują na taki sam podziw jak wszyscy inni. Sport to idealny łącznik tych dwóch grup, gdyż od każdego wymaga wysiłku, treningów i poświęceń. Osiągnięcia osób z niepełnosprawnościami w dziedzinie sportu są jednak często niedoceniane, istnieje przekonanie, że te osoby są gorsze, słabsze, wolniejsze. Wszyscy ci, którzy uprawiają sport, szukają w nim jednak tego samego.

- Długo mogłabym wymieniać korzyści jakie płyną z aktywności fizycznej, w tym sportów ekstremalnych, zarówno dla sfery fizycznej, jak i psychicznej. Dzięki uczestnictwu w sporcie osoby z niepełnosprawnościami zauważają u siebie wzrost siły, wytrzymałości, lepiej zaczynają radzić sobie z codziennymi czynnościami. Wszystko to wzmacnia poczucie sprawczości, podnosi się samopoczucie, postrzeganie własnego ciała, co ponownie napędza chęć do dalszych treningów i aktywności. W wyniku wzmożonego wysiłku obserwujemy podniesienie poziomu endorfin, nazywanych potocznie hormonami szczęścia. Mówimy wręcz o antydepresyjnym efekcie wysiłku fizycznego, a ma to związek z niemal natychmiastowym podniesieniem poziomu wydzielania neuroprzekaźników jak dopamina, noradrenalina czy serotonina. Ważne jest przede wszystkim przełamywanie tabu, barier i stereotypów, które funkcjonują w społeczeństwie, co ważne zarówno w grupie pełno jak i niepełnosprawnych. Ogromną rolę z pewnością odgrywają kampanie, takie ja EXTRAsprawni. Myślę, że pokazywanie ludziom, zwłaszcza na tak wspaniałych przykładach, że niepełnosprawność to nie wyrok, a pasja i zaangażowanie mogą dla wielu osób stać się fascynującą drogą i sposobem na życie – podsumowuje dr Agnieszka Bołdak, psycholog sportu w Akademii Wychowania Fizycznego Warszawa.

W Polsce jest ponad 5 milionów osób z niepełnosprawnościami. Wielu z nich uprawia z pasją sporty, także te ekstremalne. Kampania EXTRAsprawni ma na celu zmianę społecznego odbioru i postrzegania osób z niepełnosprawnościami i zachęcenie do wspierania i kibicowania wszystkim sportowcom, zgodnie z duchem przesłania kampanii, że prawdziwy sport jest jeden.

Kampania społeczna EXTRAsprawni jest współfinansowana ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. 
 


 
powrót » do góry » drukuj wyślij link komentarze (0) dodaj komentarz
 
 
© 2010-2019 SPORTMARKETING.PL. All rights reserved.