Aktualności
 
Legia i Lewandowski nie mają sobie równych
 
19. listopada 2019, 11:59
źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
 
Legia Warszawa ponownie znalazła się na szczycie rankingu medialności klubów PKO BP Ekstraklasy.

Na drugie miejsce po raz pierwszy od czerwca br. wrócił Lech Poznań, a podium uzupełniła Wisła Kraków. W zestawieniu popularności polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów z TOP 5 europejskich lig Robert Lewandowski nie miał sobie równych i wrócił do roli lidera tego rankingu - wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Czołówka zestawienia klubów PKO BP Ekstraklasy po raz pierwszy od dawna ułożyła się w sposób, w jaki wyglądała wielokrotnie w przeszłości. Dwóm pierwszym zespołom pomógł bezpośredni mecz między nimi, który od dawna określany jest jako ligowy klasyk. Ten mecz rozpoczął zresztą dwie zupełnie różnie serie - wygranych Legii i słabych występów Lecha. Obie te sytuacje były szeroko komentowane w mediach, podobnie jak ciągnąca się od dłuższego czasu sprawa problemów finansowych i organizacyjnych Wisły Kraków, która sportowo znajduje się w coraz gorszej sytuacji.

Warte zauważenia są jeszcze wyniki dwóch zespołów. Wisła Płock, która w październiku była najlepiej punktującym w lidze zespołem, odnotowała awans na 9. miejsce, podczas gdy zazwyczaj znajduje się w okolicach 12. pozycji. Gorzej wypadł Piast Gliwice, którego dobre występy nie idą w parze z zainteresowaniem medialnym. Klub z Okrzei zajął zaledwie 13. miejsce w zestawieniu medialności, pomimo kompletu ligowych zwycięstw w październiku i 2. pozycji w tabeli PKO BP Ekstraklasy.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w październiku 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W rankingu medialności Fortuna 1. Ligi kolejny miesiąc z rzędu należał do Stali Mielec i Radomiaka Radom, które jednak zamieniły się miejscami. Zespół z Radomia lepiej radził sobie w lidze, ale ekipa z Mielca niespodziewanie wyeliminowała w Pucharze Polski Pogoń Szczecin, co pozwoliło jej wygrać październikowe zestawienie. Najniższy stopień podium zajęła Sandecja Nowy Sącz, która także występowała w krajowym pucharze. Warty uwagi jest także wynik GKS 1962 Jastrzębie, który zajął czwarte miejsce w rankingu medialności po udanym miesiącu w lidze (9 pkt w czterech meczach). Najlepiej punktujący w październiku Chrobry Głogów także znalazł się w pierwszej dziesiątce zestawienia medialności, choć z mniejszą ilością publikacji i gorszą pozycją niż po znacznie gorszym sportowo wrześniu. Ostatnie miejsce w pierwszej dziesiątce zajęła Warta Poznań - rewelacja rundy jesiennej Fortuna I ligi.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. Ligi w październiku 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W zestawieniu polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, Robert Lewandowski po kilku miesiącach rywalizacji z Krzysztofem Piątkiem powrócił do roli lidera zestawienia. Wygrał je po raz czwarty z rzędu, co nie może dziwić - RL zdobył dziesięć bramek w ośmiu spotkaniach, a drugi Krzysztof Piątek zaliczył w październiku tylko jedno trafienie. Na kolejnych miejscach obyło się bez niespodzianek - pierwszą piątkę uzupełnili Arkadiusz Milik, Wojciech Szczęsny i Piotr Zieliński.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w październiku 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)


„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji. 
 


 
powrót » do góry » drukuj wyślij link komentarze (0) dodaj komentarz
 
 
© 2010-2019 SPORTMARKETING.PL. All rights reserved.