Aktualności
 
Jakie zainteresowanie wzbudza Ekstraklasa Games?
 
13. sierpnia 2019, 17:04
źródło: informacja prasowa
 
Mężczyźni w wieku 18-29 lat, interesujący się piłką nożną i FIFA to najczęściej uczestnicy Ekstraklasa Games, pierwszych rozgrywek największego w historii turnieju FIFA w Polsce.

Do udziału w premierowej edycji wydarzenia dokonano rekordowej liczby zgłoszeń – ponad 17 tysięcy. Już teraz kolejnym projektem esportowym Ekstraklasy zainteresowanych jest 91% graczy.

Jak pokazują badania Kantar Polska w Ekstraklasa Games udział wzięli przede wszystkim mężczyźni (99%). To głównie osoby młode w wieku od 18 do 29 lat (55%), ale blisko co czwarty gracz ma od 30 do 39 lat (23%). Są to częściej fani piłki nożnej (92%) i FIFA (87%) niż innych sportów (83%). Jednocześnie 60% z nich deklaruje się jako miłośnicy gier komputerowych.

- Wśród uczestników premierowego turnieju nie brakuje kibiców Ekstraklasy, bo zainteresowanie ligą deklaruje 88% graczy. Jednocześnie 80% przyznaje, że ma swój ulubiony klub piłkarski w Polsce, a 82% śledzi wyniki meczów Ekstraklasy. W zdecydowanej większości są to ludzie młodzi, Ekstraklasa Games stanowi więc świetne narzędzie do promocji i umacniania wśród nich przywiązania do polskiej ligi. Dla sponsorów tego typu rozgrywki to też efektywny i ciekawy sposób dotarcia do młodego pokolenia. Biorąc pod uwagę trendy, esport to perspektywiczny rynek, dlatego po sukcesach pierwszej edycji turnieju zamierzamy nadal rozwijać się w tym obszarze – mówi Marcin Mikucki, dyrektor departamentu komunikacji, marketingu i sprzedaży w Ekstraklasie S.A.



Pierwszy w historii turniej Ekstraklasa Games został pozytywnie oceniony przez samych uczestników. Zgodnie w wynikami badań Kantar Polska 96% z nich jest zadowolonych z uruchomienia rozgrywek esportowych Ekstraklasy, a 95% cieszy zaangażowanie w projekt wszystkich klubów grających w lidze. Jednocześnie 90% uczestników doceniła możliwość obejrzenia transmisji rozgrywek w telewizji Polsat Games. Zdecydowana większość graczy chce wziąć udział w kolejnym tego typu projekcie esportowym Ekstraklasy – 91%.



Ekstraklasa Games to największy projekt esportowy FIFA w Polsce, który dawał możliwość rywalizacji o punkty do światowego rankingu FIFA 19 Global Series, z którego można było awansować do właśnie zakończonych Mistrzostw Świata w FIFA 19. Dzięki organizacji tego turnieju Ekstraklasa dołączyła do ścisłej europejskiej czołówki lig piłkarskich, które uruchomiły swoje rozgrywki esportowe – La Liga, Bundesliga i Premier League. W wydarzeniu brali udział zarówno amatorzy, jak i profesjonaliści. Na podium premierowej stanęła ekipa Pogoni Szczecin, która pokonała w finale Legię Warszawa. Dla zwycięzców przeznaczono 20 tys. złotych, a łączna pula nagród dla pierwszej trójki wyniosła 35 tys. zł.

Projekt realizowany był z we współpracy z Polsat Games, firmą ESL i Lagardere Sports. Partnerami wydarzenia były Media Expert, KFC, a także marką Aztorin, która ufundowała nagrody dla zwycięzców.


 
 


 
powrót » do góry » drukuj wyślij link komentarze (0) dodaj komentarz
 
 
© 2010-2019 SPORTMARKETING.PL. All rights reserved.