Aktualności
 
Nike wygrał z Rentmeesterem
 
7. kwietnia 2019, 16:55
źródło: AdWeek
 
Ten spór trwał od kilku lat, ale w końcu się zakończył. I to po myśli Nike, giganta produkującego sprzęt i odzież sportową.

Chodzi o pozew przeciwko Nike złożony przez Jacobusa Rentmeestera. Fotograf jest przekonany, że jego zdjęcie było inspiracją dla stworzenia logo brandu Air Jordan należącego do Nike.

By zrozumieć istotę zdarzenia należy cofnąć się do 1984 roku, gdy w magazynie „Time” pojawiła się wspomniana fotografia przedstawiająca Michaela Jordana podczas treningu. Nike nabył prawa do zdjęcia za 15 tysięcy dolarów, dzięki czemu mógł go używać na swoich materiałach promocyjnych. Problemem było obuwie, gdyż legenda koszykówki nosiła na zdjęciu New Balance.

Nike kilka lat później powtórzył zdjęcie, ale jego zrobienie zlecono innemu fotografowi. Koszykarz obuty był w odpowiednie obuwie, a w tle widać było panoramę Chicago. I to miała być inspiracja do stworzenia logo, które nazywa się „Jumpman”.

Rentmeester uważał inaczej i w 2015 roku pozwał Nike wskazując naruszenie praw autorskich. Domagał się zarazem wysokiego odszkodowania. Przegrał, ale nie odpuścił i apelował. Dopiero w lutym 2019 roku sąd wydał ostateczny wyrok podtrzymując stanowisko, że poza baletowa, w której na fotografii znajduje się Jordan nie może być chroniona prawami autorskimi.

 
 


Słowa kluczowe: jordan | nike | rentmeester | wizerunek | logo | nba | koszykowka | usa
 
powrót » do góry » drukuj wyślij link komentarze (0) dodaj komentarz
 
 
© 2010-2019 SPORTMARKETING.PL. All rights reserved.