Aktualności
 
Energetyk Poznań myśli o kibicach
 
11. stycznia 2019, 15:45
źródło: informacja prasowa
 
Enea Energetyk Poznań rozwija się i chce lepiej poznać swoich kibiców. W jaki sposób? Badając ich potrzeby.

Poznański Energetyk na przestrzeni ostatnich kilku ostatnich lat jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się klubem sportowym w Poznaniu i Wielkopolsce. Razem z licznymi sukcesami sportowymi rośnie również liczba kibiców, z których opinią liczą się władze poznańskiego klubu. W tym celu realizowane jest badanie dotyczące różnych tematów jego działalności.

Ostatnie lata działalności poznańskiego Energetyka są bardzo intensywne. Głównie za sprawą prężnie rozwijającej się sekcji siatkówki. Początkowo władze i sztab szkoleniowy w klubie postanowiły rozwijać damskie sekcje młodzieżowe, co następnie uzupełniono również o sekcje męskie. Obecnie drużyny młodzieżowe Enea Energetyk Poznań skutecznie walczą na siatkarskich parkietach we wszystkich oficjalnych kategoriach wiekowych. Dzięki rozwinięciu współpracy z firmą Enea, która została tytularnym sponsorem klubu oraz wsparciu ze strony Miasta Poznań, poznański Energetyk występuje również drugi sezon w rozgrywkach seniorskich 1 Ligi Siatkówki Kobiet. Aktualnie jest liderem tabeli.

- Ambitna strategia rozwoju klubu oraz sukcesy sportowe nie byłyby możliwe bez udziału kibiców. W naszej codziennej działalności zawsze staramy się stawiać naszych sympatyków na pierwszym miejscu i planować działania, które będą spełniać ich oczekiwania. W tym celu zdecydowaliśmy się przeprowadzić profesjonalne badanie marketingowe, które nie tylko wykreuje „profil kibica”, ale również pozwoli nam poznać opinię o różnych aspektach związanych z działalnością klubu oraz umożliwi wyciągnięcie wniosków na przyszłość – mówi Jakub Matyka, Marketing Manager klubu.

Projekt zostanie przeprowadzony wspólnie z firmą badawczą Sport Analytics. Zgodnie z konwencją statystyczną, usunięte zostaną wartości odstające (przypadkowe i nierealne). Samo narzędzie oparte jest o dobre praktyki z klubów zachodnioeuropejskich, natomiast bardzo ważna jest cykliczność jego powtarzania. Pierwszy pomiar pomoże klubowi zwrócić uwagę na niektóre aspekty jego działalności. Kolejne zaś będą już oceniały jego pracę.

- Badanie oparte jest na standardach badawczych wykorzystywanych w klubach europejskich. Dotyczyć będzie w zasadzie wszystkich kwestii związanych z profilem kibica - mówi analityk Paweł Chmielowski. - Zresztą nie tylko, ponieważ w badaniu również znajduje się część otwarta, do wypełnienia z dowolnymi spostrzeżeniami na temat rozwoju klubu - tłumaczy Chmielowski z firmy Sport Analytics.

Dostęp do ankiety internetowej jest otwarty do wtorku 15 stycznia do godz. 22:00. Badanie jest całkowicie anonimowe, a jego wyniki zostaną opublikowane w kanałach komunikacji Enea Energetyk Poznań.

Link do ankiety » 
 


 
powrót » do góry » drukuj wyślij link komentarze (0) dodaj komentarz
 
 
© 2010-2019 SPORTMARKETING.PL. All rights reserved.