Aktualności
 
Nowy projekt Wisły Kraków dla najmłodszych
 
7. listopada 2018, 11:09
źródło: Wisła Kraków
 
Już podczas najbliższego meczu domowego Wisły w Sektorze Rodzinnym Frugo na Stadionie Miejskim w Krakowie wystartuje interesujący projekt.

Projekt "Wiślackie Pokolenia" to inicjatywa, której zadaniem jest wprowadzenie nowego podejścia klubu piłkarskiego do środowiska kibiców. W celu podniesienia bezpieczeństwa na polskich stadionach, kształtowania szacunku do przeciwnika oraz zatrzymania agresji i chuligaństwa Wisła Kraków postanowiła wdrożyć projekt, który wychowuje młode pokolenia kibiców do wartości i norm społecznych.

Stadion to także miejsce socjalizacji i edukacji nieformalnej i pozaszkolnej, a klub oprócz propagowania sportu powinien wpływać i rozwijać w odbiorcach dobre postawy oraz wskazywać rodzicom kierunek wychowania jakim jest bezpieczne i pozbawione agresji kibicowanie. "Biała Gwiazda" uznała, że 100-lecie Niepodległości Polski jest idealnym momentem, aby przy wsparciu metod pedagogicznych pokazać, że kibiców wszystkich klubów piłkarskich w Polsce łączą uniwersalne wartości i postawy.

Projekt oparty jest na trzech filarach. Pierwszy dotyczy wychowania i socjalizacji dzieci oraz młodzieży do dobrego i bezpiecznego kibicowania, zasad fair play, a także zdrowego współzawodnictwa podczas zawodów sportowych. Drugi filar to przygotowanie gier i zabaw opartych na specjalnych nurtach i metodach pedagogicznych, rozwijanie indywidualnych zainteresowań wychowanków oraz odpowiedzialnego i zaangażowanego w życie społeczne młodego obywatela. Trzeci filar dotyczy rozwijania więzi i tożsamości z Wisłą Kraków, jak i samym Krakowem - i osadzony jest także w szerszym kontekście historii oraz kultury Polski.

Projekt ma charakter cykliczny. Inicjatywa będzie odbywała się w dni meczowe od momentu otwarcia bram stadionu do zakończenia rywalizacji.  Działania będą towarzyszyć trzem najbliższym spotkaniom LOTTO Ekstraklasy rozgrywanych na Stadionie Miejskim im. Henryka Reymana w Krakowie. Gry i zabawy będzie prowadziła dobrze przygotowana kadra animatorów, składająca się ze studentów pedagogiki i psychologii. Patronat medialny nad wydarzeniem objęły Ekstraklasa SA, Małopolski Związek Piłki Nożnej, TVP Kraków oraz Radio Eska.

Autorem "Wiślackich Pokoleń" jest Wiktoria Czarnecka, specjalista ds. PR, trener, pedagog, animator społeczny i wykładowca akademicki z kilkuletnim doświadczeniem w branży, właścicielka firmy Sztyblety PR. Współpracuje jako ekspert od kreatywności w marketingu z Marketingiem w Praktyce. Należy do zrzeszenia trenerów i facylitatorów: International Trainer and Facilitator Federation. Aktualnie pisze doktorat z zakresu twórczości organizacyjnej. Jest absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu Łódzkiego. 
 


 
powrót » do góry » drukuj wyślij link komentarze (0) dodaj komentarz
 
 
© 2010-2018 SPORTMARKETING.PL. All rights reserved.