Aktualności
 
Federer oficjalnie z Uniqlo
 
2. lipca 2018, 16:44
autor: Krzysztof Baranowski
źródło: informacja prasowa
 
Stało się to, o czym mówiono od dawna. Roger Federer zakończył wieloletnią współpracę z Nike na rzecz firmy Uniqlo.

Szwajcarski tenisista od początku swojej zawodowej kariery cieszył się wieloletnią i prestiżową współpracą z Nike, podpisując ostatnią, dziesięcioletnią umowę w 2008 roku, wartą 10 milionów dolarów rocznie.
 
Umowa ta wygasła w marcu, a negocjacje dotyczące parafowania nowej zostały wstrzymane. Wówczas okazało się, że jest to związane z pojawieniem się nowej firmy, która zamierza powalczyć o podpis szwajcarskiego tenisisty. Tą firmą była japońska marka odzieżowa Uniqlo, która ostatecznie przekonała Federera do zmiany wieloletniego partnera.
 
Uniqlo zapłaci sportowcowi 30 milionów euro rocznie (wcześniej inkasował zaledwie 10 mln), a sam kontrakt zawarto na dekadę. Co najważniejsze, Federer otrzymywał będzie wypłatę nawet wtedy, gdyby w międzyczasie zdecydował się na zakończenie sportowej kariery.
 
Ciekawy w całej sprawie jest wątek osobistej marki Federera, czyli charakterystycznej sygnatury "RF". Logotyp jest własnością Nike, którego firma odsprzedawać nie zamierza. Oznacza to zatem, że Szwajcar będzie musiał zadbać o powstanie nowej identyfikacji dla swojej marki.
 


Słowa kluczowe: federer | uniqlo | tenis | sponsor | szwajcaria | japonia | nike
 
powrót » do góry » drukuj wyślij link komentarze (0) dodaj komentarz
 
 
© 2010-2018 SPORTMARKETING.PL. All rights reserved.