Aktualności
 
Chrobry Głogów zmienia identyfikację
 
22. lutego 2020, 11:28
źródło: Chrobry Głogów
 
Chrobry Głogów S.A. z nową identyfikacją wizualną. Odświeżenie przeszedł herb będącego częścią spółki klubu piłkarskiego.

Przez wiele lat nie posiadał on ujednoliconej wersji. Natomiast ta część spółki, w skład której wchodzi baza sportowa zyskała nowy logotyp odnoszący się do zadań pozapiłkarskich. Oba znaki korespondują ze sobą poprzez posiadanie ujednoliconej kolorystyki oraz typografii i odzwierciedlają wielozadaniowość będącego spółką miejską Chrobrego S.A.

HERB KLUBU

Pracę nad herbem rozpoczęto jeszcze w 2019 roku. Po konsultacjach na linii klub-kibice wypracowano jego wspólną wersję. Zachowane zostały najbardziej istotne elementy wynikające z historii i tradycji ostatniej wersji herbu, jaka kiedykolwiek powstała. Jego najstarszą zachowaną formą była wpinka wydana w latach 90-tych, do której odniesiono się podczas prac. Herb klubu to cały czas charakterystyczny miecz z tarczą wplecioną w wieniec oraz właściwa dla regionu kolorystyka. Zdecydowano się jednak na wprowadzenie kilku zmian związanych z czytelnością znaku i jego ujednoliceniem. Miecz w swoim kształcie bardziej odwzorowuje kształt legendarnego "Szczerbca", z jego rękojeści usunięto będący błędem w przerysowaniu punkt, doprecyzowano kolorystykę, konkretnie określając charakterystyczne dla klubu odcienie. Ważne były zmiany techniczne, tj. poprawienie nieregularnego kształtu wieńca oraz liternictwa.

Wykonawcą herbu w nowej formie jest znany i ceniony w środowisku Jakub Malicki, twórca branżowego portalu polskielogo.net i autor wielu sportowych znaków, który już wcześniej analitycznie podszedł do herbu stosowanego przez Chrobrego.

- Pierwszy raz ujrzałem herb Chrobrego pod koniec lat 90 i od razu zainteresował mnie swoją oryginalną, złożoną formą - powiedział Jakub Malicki. - W późniejszych latach emblemat poddawany był kosmetycznym modyfikacjom, wykonanym mniej lub bardziej profesjonalnie, lecz jego symbolika - czyli szczerbiec ułożony w pionie na owalnej tarczy w barwach klubowych otoczonej srebrnym wieńcem, przetrwała do dzisiaj. W świecie zdominowanym przez technologię cyfrową, ostatni herb klubu wymagał jednak odświeżenia. W pomniejszeniu tracił czytelność, poszczególne wersje różniły się także odcieniami kolorów, co należało ujednolicić. Dlatego chętnie podjąłem się wykonania liftingu emblematu głogowskiej drużyny, widząc w nim duży potencjał a zarazem mając na uwadze, że będzie to jeden z trudniejszych znaków graficznych do opracowania.

- Zgodnie z przewidywaniami proces odświeżenia znaku trwał kilka tygodni, wymagał przygotowania wielu wariantów różniących się stopniem podobieństwa do wcześniej używanego herbu - kontynuuje autor. - Zaczęliśmy od projektów bardziej odważnych, mocno uproszczonych w stosunku do oryginału. Po konsultacjach społecznych wybrany został znak zbliżony do oryginalnej odznaki z początku lat 90. We współpracy z klubem, ujednoliciliśmy kolorystykę znaku, wybierając intensywny odcień pomarańczowego - ożywiający kompozycję - oraz dla kontrastu przygaszony niebieski i zielony. Reguły stosowania ujednoliconego herbu zostały opracowane w księdze znaku.

LOGO SPÓŁKI

Nowe logo Chrobry Głogów S.A. pokazuje kompleksową ofertę, z jakiej mogą skorzystać mieszkańcy Głogowa i regionu. Jego wygląd bazuje na rozplanowaniu obiektów sportowych na mapie.

Czarny element to korty tenisowe oraz Hala Widowiskowo-Sportowa im. R. Matuszaka - miejsce ważnych wydarzeń lokalnych, regionalnych, krajowych i międzynarodowych.

Hala gościła prezentacje Chrobrego, Dni Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną, Mistrzostwa Polski w Bocci, a na co dzień swoje mecze rozgrywa w niej SPR Chrobry Głogów.

Na niebiesko oznaczona została Pływalnia Chrobry wraz z basenami odkrytymi - najpopularniejsze miejsce do uprawiania sportu w mieście. Pływalnia to też nowoczesny kompleks saun i Pomarańczowo-Czarny Sklepik, gdzie kupić można pamiątki związane z Klubem.

Kolorem zdrowia jest zielony. Tym kolorem oznaczone zostało Centrum Rehabilitacji i Odnowy Biologicznej - od ponad 13 lat fizjoterapeuci przywracają sprawność mieszkańcom, sportowcom i seniorom. Z ich usług korzystają piłkarze Chrobrego, lokalnych klubów i stowarzyszeń.

Najbardziej energetyczny, wywołujący mocne emocje jest kolor pomarańczowy. Nic nie wywołuje większych emocji niż sport. Tym kolorem oznaczony został klub piłkarski Chrobry Głogów - najstarszy i najbardziej zasłużony w mieście. Obecnie to nie tylko drużyna występująca w Fortuna 1. Lidze. To też Akademia Piłki Nożnej, gdzie trenuje kilkuset zawodników, Szkoła Mistrzostwa Sportowego czy Klub Biznesu. To też akcje społeczne - nagrodzony Trener Osiedlowy, Z Boiska Na Stadion, Lejdis Cup czy turniej M. Laski.

Za realizację również odpowiadał Jakub Malicki, który - zanim przystąpił do prac - odwiedził klub i całą bazę sportową Chrobrego przy okazji meczu Pucharu Polski. - Tutaj dostałem więcej swobody i propozycje przedstawione zarządowi klubu ukazywały trzy różne pomysły na budowanie jego marki - powiedział. - Wybrana została wersja najprostsza, czyli monogram "CG" wyrysowany prostą kreską, którego kompozycja przypomina układ budynków kompleksu sportowego w Głogowie, widziany z lotu ptaka. Znak graficzny Chrobrego oraz herb klubu piłkarskiego mogą być używane równocześnie, dzięki ujednoliceniu kolorów i typografii.

Chrobry Głogów S.A. stopniowo będzie wprowadzał nową identyfikację znajdującą zastosowanie w oficjalnej korespondencji i komunikacji oraz elementach brandingu.  
 


Słowa kluczowe: chrobry | malicki | 1liga | pilkanozna | identyfikacja | logo | polska | herb
 
powrót » do góry » drukuj wyślij link komentarze (0) dodaj komentarz
 
 
© 2010-2020 SPORTMARKETING.PL. All rights reserved.