Ze świata 5 stycznia 2012

Kampania społeczna w dobrym stylu

W Polsce raz po raz słychać o słabych kampaniach społecznych. Równie często mówi się, iż Polacy nie znają podstaw pierwszej pomocy.

\"\"
A można naprawdę zrobić to ciekawie. W Anglii również od lat jest problem z pomocą w przypadku zasłabnięcia czy wypadku. Ludzie nie wiedzą co robić. Dlatego angażowane są ciekawe osoby w spoty, które potrafią uczyć przez zabawę.

W najnowszym z nich wystąpił Vinnie Jones. W przeszłości jeden z najbrutalniejszych piłkarzy w Anglii, a następnie aktor grający zawsze tych złych. Spot odnosi się do resuscytacji krążeniowo-oddechowej (CPR), czyli zespołu zabiegów mających na celu podtrzymanie podstawowych funkcji życiowych.

Reklama została wyprodukowana na zlecenie British Heart Foundation. Miało być zabawnie i pouczająco. I jest. A przygrywający w tle kawałek Bee Gees „Stayin’ Alive” dodaje całej sytuacji uroku.